خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زنان مسلمان لاتین، برای مهاجران و بی خانمان ها پناهگاه می سازند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ در واکنش به شمار فزاینده مهاجران مسلمان در شهر تیخوانا، شهر بزرگ در مکزیک درمجاورت با مرز آمریکا در سن دیگو، گروه بنیاد مسلمانان لاتین، قصد ایجاد یک پناهگاه را برای خانواده های مسلمان، مهاجران، همچنین زنان و کودکان آواره متعلق به کلیه ادیان را دارند.

هر هفته مهاجران مسلمان آفریقایی و خاورمیانه در تنها مسجد این شهر برای نماز جماعت گردهم جمع شده و پناهندگان از سوریه در کنار مهاجران از توگو، سومالی و غنا به عبادت می پردازند.

بلا ۳۳ ساله که به همراه همسر و کودک۲ ساله اش از غنا به اینجا مهاجرت کرده می گوید مسجد برای آنان حکم یک خانواده اجتماعی را دارد. بلا می‌گوید: مسجد به مهاجران مسلمان تیخوانا کمک می‌کند تا در یک کشور خارجی احساس غربت نکنند.

برای برخی از مهاجران – به ویژه زنانی که حجاب پوشیده اند – مکزیک می تواند یک مکان گیج کننده باشد. مردم اغلب نمی فهمند که چرا زنان مسلمان موهای خود را می پوشانند. سونیا گارسیا ، بنیانگذار بنیاد مسلمانان لاتین گفت: یافتن محلی برای نماز یومیه نیز می تواند یک چالش باشد ، به خصوص برای مهاجران ساکن در پناهگاه ها.

گارسیا گفت: آنها غذا ، فرهنگ ، زبان اینجا را نمی شناسند و این برایشان بسیار دشوار می شود.

گارسیا از طرف بنیاد زنان مسلمان لاتین سعی در جمع آوری کمک های مالی از سوی مردم و جامعه اسلامی دارد تا یک پناهگاه برای این افراد راه اندازی کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.