خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشجویان مسلمان آمریکایی بیشترین دوستان از مذاهب دیگر را دارند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ یک مطالعه بین المللی جدید نشان داد، دانشجویان و محصلان مسلمان آمریکایی بیشترین تعداد دوستان با تنوع مذهبی را دارند.

در دانشکده ها و دانشگاه های ایالات متحده اکثر دانشجوان حداقل یک دوست از دین و مذهب دیگر دارند. با این حال این گزارش نشان داد ، در بین همه گروه های نژادی و مذهبی ، دانشجویان مسلمان با پنج یا تعداد بیشتر از دوستان با هویت مختلف مذهبی یا سکولار بیشترین درصد را از این نظر به خود اختصاص می دهند.

این مطالعه که توسط جوانان میان ادیانی انجام گرفت نشان داد که به ترتیب مسلمانان (۷۹٪) ، یهودیان (۶۸٪) ، بودائیان (۵۷٪) و بیخدایان (۵۵٪) تمایل دارند که تعداد زیادی از دوستان مذهبی متنوع داشته باشند، و این تحقیق از زمان آغاز دوره تحصیلی آنان در دانشگاه انجام گرفته است.

به طور کلی ، تنها ۴۷ درصد دانش پژوهان مقطع متوسطه اول، دارای پنج یا تعداد بیشتری از دوستان با جهان بینی یکسان هستند.

آلیسا راکنباخ ، استاد آموزش عالی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و محقق اصلی این نظرسنجی ، به خبرنگاران گفت: حفظ یا دستیابی به دوستان بیشتر در سراسر دیدگاه های جهان، ذهنیت های کثرت گرایانه ای به دانشجویان می بخشد، که باعث می شود آنها برای تحصیلات عالی دانشگاه و مشارکت در محل های کار آماده شوند.

بررسی طولی تجربه ها و نگرش های بین ادیان، اولین مطالعه ملی در نوع خود است که بر تعامل دانشجویان کارشناسی با دیگران با جهان بینی ها و مذاهب گوناگون متمرکز شده است.

این کار با مطالعه مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۴ مرتبط است که به یافته مشابهی رسیده است: آمریکایی هایی که عضو یک اجتماع مذهبی یا فرهنگی هستند یا آن را از نزدیک می شناسند ، تمایل دارند که آن گروه را مثبت تر ارزیابی کنند.

گفتنی است اسلام سومین دین بزرگ در ایالات متحده پس از مسیحیت و یهودیت است. طبق برآوردهای سال ۲۰۱۶ ، ۳٫۳ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کردند که حدود ۱٪ از کل جمعیت این کشور را تشکیل می داد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.