خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش الازهر به توهین سیاستمدار انگیسی به نبی اکرم(ص) و حضرت عیسی(ع)

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ دیده بان مبارزه با افراطی گری الازهر اقدام «مارتین بریدگمن»، عضو حزب «کارگر» انگلیس در انتشار تصاویر موهن نسبت به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت عیسی(علیه السلام) در صفحه شخصی خود در فیس بوک را محکوم کرد.

این دیده بان تاکید کرد: این رفتار غیرمسئولانه یک رفتار ننگین و بی شرمانه است و همچنین جنایت نژادپرستانه ناشی از کینه عمیق در قبال برخی از ادیان آسمانی به شمار می آید.

دیده بان الازهر اعلام کرد: این اقدامات افراط گرایانه باعث شعله ور شدن احساسات انزجارطلبانه بین پیروان ادیان مختلف می شود و فرصت های صلح را داخل جوامع تضعیف می کند.

این دیده بان دوباره مخالفت شدید خود را با اینگونه اقدامات که با قوانین آسمانی و متن منشورهای بین المللی درباره احترام به مقدسات دیگران مغایرت دارد، اعلام کرد و خواستار مقابله با اینگونه اقدامات به ویژه اقدام مشاور وزارت مسکن ، اجتماعات و دولت محلی و عضو حزب کارگر انگلیس شد.

این اقدام موهن بریدگمن واکنش مسلمانان این کشور را درپی داشته است و مسلمانان عضو حزب کارگر انگلیس از مقامات خواستند تا در این باره اقدامی جدی تر انجام دهند.

این درحالی است که حزب کارگر نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که تحقیقات درباره این اقدام موهن را آغاز کرده است.

انتشار این تصویر موهن نسبت به دو پیامبر اوالعزم باعث خشم مسلمانان و مسیحیان این کشور شده است، به طوری که «خاویر چوودی» مشاور این حزب در ایلفورد گفته است که با دیدن این پست ها شوک زده شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.