خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سایه سنگین تروریسم داخلی آمریکا بر سر مکان‌های مذهبی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ واقعیت تلخ و وحشتناک تازه ای این روزها گریبان همه آمریکایی ها را گرفته است به طوری که آنها هر روز وقتی تلویزیون های خود را روشن می کنند خبری از یک قتل عام به گوششان می رسد.

چنین اتفاقاتی قبل از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر در مرکز تجارت جهانی شهر نیویورک و همچنین بمب گذاری در شهر اوکلاهما اتفاق نمی افتاد.

اما چه عواملی موجب شده است که قتل های دسته جمعی این چنین عادی شود و ترس و نگرانی دائمی را در دل آمریکایی ها ایجاد کنند؟

یکی از دلایل جدید ترس در آمریکا، افزایش کشتارها و جنایات تروریستی در مکان های عبادت و در حین انجام آئین های مذهبی است.

آتش سوزی های مکرر در مساجد، حمله به کنیسه ها و حتی تیراندازی در کلیساها در چند سال اخیر بیش از پیش به چشم می خورد.

وقتی پس از کشتار در کنیسه «درخت زندگی» در «پترزبورگ»، افراد و پیروان ادیان مختلف برای عبادت به مکان های عبادی خود می روند با نیروهای مسلح حفاظت مواجه می شوند که نشان دهنده امنیتی شدن فضا برای عبادت کنندگان است،آنهایی که جز برای دستیابی به آرامش به مسجد،کلیسا یا کنیسه نیامده اند.

در این حمله اگرچه یهودیان هدف قرار گرفته اند اما ترس از مورد حمله واقع شدن در دل مسلمانان در مساجد و مسیحیان در کلیسا هم به وجود می آید.

این در حالی است که عبادت گاه ها در سراسر جهان از منابع هر چند محدود خود برای ایجاد امنیت استفاده می کنند.

این روزها، معضل دیگری هم به جامعه آمریکا اضافه شده که ازع وامل افزایش کشتارهای دسته جمعی محسوب می شود و آن افزایش قاتلانی است که برایشان اهمیت ندارد چه کسانی را می کشند.

پیش از این، یک قاتل یهودیان را هدف قرار می داد چرا که یک ضد یهودی بود، یا اینکه آمریکایی-آفریقایی ها را هدف قرار می داد چرا که نژادپرست بود، یا اینکه دست به کشتار در مساجد می زد چون ضد اسلام و مسلمانان بود.

اما حالا شرایط تغییر کرده است. اکنون «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا است؛ کسی که کشتارهای دسته جمعی و حمله به مکان های عبادت را به امری سیستماتیک تبدیل کرده است.

فردی که دست به کشتار یهودیان در کنیسه پترزبورگ زد، می گوید این کار را انجام داده، چون خوانده است که پرزیدنت ترامپ یهودیان را عامل کمک به مهاجرت های غیرقانونی می داند.

این به معنای آن است که وقتی رئیس جمهوری علیه مسلمانان دست به لفاظی می داند ،عده ای به مساجد می روند و افرادی را که در آنجا در حال عبادت هستند، به قتل می رسانند.

آنگاه که نوبت به مساجد می رسد نباید فضای کلی اسلام هراسی در آمریکا به ویژه در دوران ریاست جمهوری ترامپ را فراموش کنیم و اینکه چطور این فضا به این حملات، کمک می کند.

اما وقتی ترامپ می گوید که مکزیکی ها، تجاوزگر و قاتل هستند باز هم همان قاتل تا جایی که می تواند دست به کشتار مکزیکی ها می زند. در حقیقت این قاتل ها در رویکردهای همراه با تنفر ترامپ، شریک می شوند و دیگر اهمیتی نمی دهند که چه کسی را می کشند.

سومین دلیل افزایش کشتارهای دسته جمعی در آمریکا هم افزایش چشمگیر تعداد برتری طلب های سفیدپوست است که تبدیل به قاتلانی خطرناک شده اند.

اکنون شرایطی در آمریکا به وجود آمده است که مسیحیان آمریکایی سفیدپوست بیش از هر گروه دیگری از جمله هواداران نازی یا اعضای داعش دست به قتل و کشتار در این کشور می زنند.

«عفاف ناشر»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی چندی پیش در بیانیه ای گفت: افزایش تهدیدهای اسلام هراسانه و برتری طلبی سفیدپوستان در آمریکا که منجر به افزایش حمله به مساجد، کنیسه ها و کلیساها شده است، باید جدی گرفته شود.

برای جلوگیری از ادامه این روند باید به هر وسیله ممکن، تروریسم داخلی که از مسجد تا کنیسه را هدف قرار می دهد، متوقف شود، باید مبارزه جدی با ملی گرایی و تروریسم سفید انجام شود و پرزیدنت ترامپ باید به لفاظی های خود که موجب ایجاد نفرت می شود، پایان دهد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.