خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیام تسلیت ریاست دانشگاه به مناسبت درگذشت علامه سید جعفر مرتضی عاملی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب به مناسبت ارتحال عالم عامل علامه سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله تعالی علیه، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

سرانجام، پس از عمری تحقیق و تألیف و در پی تحمل دوران طولانیِ بیماری، روح بلند مورخ پرآوازه جهان تشیع، علامه سید جعفر مرتضی عاملی از خاک به افلاک پر کشید و در آستانه رحلت پیامبر اعظم، با توشه عظیم «الصحیح من سیره النبی الأعظم» مهمان اجداد طاهر و اولیای معصومش گردید.

او که عمرش را یک‌سره وقف تحقیق در تاریخ اسلام و سیره پیامبر و امامان معصوم علیه و علیهم السلام کرده بود، در کنار پژوهش و نگارش، دل‌مشغول تحولات سیاسی جهان اسلام نیز بود و از هیچ کوششی در دفاع از انقلاب و نظامی که امام خمینی رهبر و پایه‌گذارش بود، دریغ نکرد. او دفاع از مولود انقلاب اسلامی در لبنان، یعنی مقاومت اسلامی را وظیفه خود می‌دانست.

این‌جانب که توفیق چند دهه آشنایی و انس با آن یگانه دوران را داشتم، ارتحال این عالم عامل را که بی‌تردید، ثلمه‌ای پرناشدنی در بنیان علم و دین بر جا نهاد، به صاحب‌الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و همه شیعیان جهان، به‌ویژه هم‌وطنانش در لبنان تسلیت عرض نموده، برای بازماندگانش، به‌ویژه، برادر مکرمش، آیت‌الله مرتضی مرتضی و فرزندان برومندش صبر و اجر، و برای آن فقید سعید، رضوان الهی و درجات عالی را در بهشت برین آرزو می‌کنم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.