خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور ۴۰۰ مهمان خارجی در کنفرانس وحدت اسلامی

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ آیت‌الله محسن اراکی در نشست خبری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در محل موزه شهدا با تبریک آغاز هفته وحدت، درباره مهمانان حاضر در سی‌وسومین دوره برگزاری این کنفرانس، گفت: برنامه‌های سی‌وسومین کنفرانس وحدت، تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی امام‌خمینی (ره) آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور سخنران مراسم گشایش کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: روز جمعه که دومین روز کنفرانس است، میهمانان جهت اعلام بیعت و آمادگی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به دیدار ایشان می‌روند.

امروز جریان‌های وحدت گرا پیروز میدان هستند/ ایران جریان تکفیری را از میدان خارج کرد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آستانه برگزاری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت تاکید کرد: امروز ادعا می‌کنیم که در مسیر وحدت کلان، جریان‌های وحدت گرا به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای جریان پیروز است.
آیت الله محسن اراکی در نشست خبری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در محل موزه شهدا برگزار شده است، افزود: امروز می‌توانم ادعا کنیم ایران که مرکز اصلی وحدت در جهان اسلام است، با تلاش‌های همه نهاد‌ها از جمله مجمع تقریب موفق شد در برابر جریان تکفیر پیروز میدان باشد، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما آمریکا را به گوشه رینگ می‌بریم، ایران کل جریان تکفیر را از رینگ خارج کرد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز گفتمان تکفیر یک گفتمان شکست خورده است و این دستاورد بزرگی برای ماست، دستاور دیگر این که ما توانستیم، گفتمان وحدت را به عنوان یک گفتمان عملیاتی در جهان گسترش دهیم و امروز در سراسر جهان اسلام جریان وحدت یک جریان عینی و میدانی و با استقامت است.

وی تصریح کرد: اگر اجازه می‌دادند جوانان جهان اسلام و جوانان جبهه مقاومت را در مکه جمع کنیم، مسلما ده‌ها میلیون جوان در آنجا گرد هم می‌آمدند و مقاومت را فریاد می‌زدند و جان و مال خود را در راه دفاع از فلسطین فدا می‌کردند و این بهترین نشانه پیروزی جریان وحدت گرا است.

آیت الله اراکی اظهار کرد: کنفرانس سی و سوم، نمادی از حضور جریان وحدت در سراسر جهان است، از همه اقشار جوامع اسلامی در این کنفرانس نماینده داریم و بخش عظیمی از شرکت کنندگان از قشر جوان هستند.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل و برپایی کنفرانس وحدت در شرایط تحریم سختی که جبهه استکبار بر جمهوری اسلامی اعمال کرده است، اثبات می‌کند که این تحریم بی اثر است و نتوانسته است، جمهوری اسلامی را به انزوا بکشاند.

آیت الله اراکی با اشاره به تمایل بیشتر میهمانان برای حضور در کنفرانس سی و سوم تصریح کرد: حضور حدود ۴۰۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی برجسته و دیگر اقشار از حدود ۹۰ کشور جهان در کنفرانس وحدت، نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران مرکزیت وحدت در جهان است.

وی افزود: برنامه‌های سی‌وسومین کنفرانس وحدت، تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی امام‌خمینی (ره) آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور سخنران مراسم گشایش کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: روز جمعه که دومین روز کنفرانس است، میهمانان جهت اعلام بیعت و آمادگی برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به دیدار ایشان می‌روند.

۲۳ آبان، سی و سومین همایش وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و سومین همایش وحدت اسلامی با حضور بیش از ۳۵۰ نخبه از بیش از ۹۰ کشور اسلامی با شعار «وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجد الاقصی» روز پنجشنبه ۲۳ آبان به مدت ۳ روز در تهران برگزار می‌شود.

آیت الله محسن اراکی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مرکز اصلی وحدت جهان است افزود: جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری و تلاش مجمع تقریب مذاهب اسلامی موفق شد در برابر جریان تکفیر پیروز میدان باشد.

وی ادامه داد: در حقیقت جمهوری اسلامی ایران با رهنمون‌های مقام معظم رهبری و نهاد‌های فعال، کل جریان تکفیر را از میدان خارج کرد و سبب شد گفتمان تکفیر شکست بخورد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: امروز دیگر نیاز نداریم برای مقابله با جریان‌های تکفیری تلاش کنیم، زیرا برای جهانیان مسلم شده است که این جریان‌های خلاف وجدان بشری و خلاف رهنمود‌های اسلام است و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله اراکی گفت: گفتمان وحدت را به عنوان گفتمان عملیاتی در جهان اسلام گسترش دهیم و جریان وحدت از اندونزی تا موریتانی و دایره جهان جریانی عینی و میدانی است.

وی ادامه داد: امروز شاهد شکل گیری جریان عینی، عملی و میدانی در جهان اسلام هستیم و جریان مقاومت جلوه بزرگ جهان اسلام و گسترده‌ترین پایگاه است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: قدرت‌های استکباری جهان و امریکا بدانند امروز بین مسلمانان یکپارچگی وجود دارد هرچند که زیر یوغ استکبار باشند امروز شاهد دریای نهفته‌ای از وحدت و یکپارچگی در جهان اسلام هستیم و روزی این دریا به تلاطم خواهد آمد.

آیت الله اراکی سی و سومین همایش وحدت اسلامی را نمادی از دریای خروشان جهان اسلام و نمایشی از حضور وحدت در سراسر جهان دانست.

وی گفت: امروز از تمام اقشار و مجموعه‌ها حتی در کشور‌های غیراسلامی نماینده داریم و آن‌ها زبان گویای جامعه متفکر و نخبه جهان اسلام هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: هم اکنون در بیش از ۴۰ کشور جهان نماینده فعال داریم.

آیت الله اراکی با اشاره به شرایط سخت تحریم‌های استکبار جهانی گفت: تحریم‌ها به قصد انزوا و قطع رابطه جمهوری اسلامی ایران با جهان اسلام است و ما در همایش اسلامی اثبات می‌کنیم که تحریم‌ها بی اثر است و نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشاند.

وی افزود: در سی و سومین همایش وحدت اسلامی شخصیت‌هایی برجسته از معاون نخست وزیر، هنرمند، نویسنده، شاعر، استاد دانشگاه و دانشجو حضور دارند و این حضور گسترده نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در حقیقت مرکز جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری بیش از ۵۰۰ همایش بین المللی، محلی و نشست در ۸ سال گذشته در سراسر جهان اسلام با همکاری نخبگان کشور‌های اسلامی خبر داد.

آیت الله اراکی درباره فتنه‌های دشمن در کشور‌های عراق و لبنان افزود: موضوع سی و سومین همایش وحدت اسلامی دفاع از مسجدالاقصی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین است که با توجه به توطئه‌هایی که بر علیه مقاومت و وحدت مسلمانان انجام می‌شود صورت می‌گیرد.

وی همچنین حضور پررنگ بانوان کشور‌های اسلامی را از دیگر ویژگی‌های سی و سومین همایش وحدت اسلامی دانست و گفت: امسال شخصیت‌های جبهه مقاومت اسلامی و ۷۰ شخصیت از فلسطین، لبنان و دیگر شخصیت‌های برجسته کشور‌های سوریه، یمن و عراق حضور دارند.

در این نشست آقای محمود دلبری رئیس ستاد اجرایی سی و سومین همایش وحدت اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶۰ مقاله در هیأت علمی همایش ارزیابی و بررسی شده است، گفت: مقالات سی و سومین همایش وحدت اسلامی با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشریات علمی و پژوهشی کشور منتشر می‌شود.

وی افزود: سی و سومین همایش وحدت اسلامی که روز پنجشنبه ۲۳ آبان در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی، با حضور بیش از ۳۵۰ نماینده از کشور‌های اسلامی در تهران برگزار می‌شود. در این مراسم از ۱۰ برگزیده تقریبی و فرش مقاومت رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد اجرای سی و سومین همایش وحدت اسلامی دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری نماز وحدت، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) در مرقد مطهر، تقدیر از ۵ شخصیت برجسته تقریبی بین المللی، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های تقریبی، تجلیل از مقام شهدای مقاومت با موضوع استکبارستیزی و تکریم از بانوان و جوانان فعال در این عرصه را از ویژگی‌های سی و سومین همایش وحدت اسلامی دانست.

نشست خبری آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی قبل از ظهر امروز برگزار شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.