خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه می میرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ «طه متوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن (جنبش انصارالله) روز شنبه با انتقاد از روند کمک رسانی سازمان ملل متحد به کودکان یمنی گفت: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه به کام مرگ می رود و هر ساعت ۳ کودک بر اثر محاصره یمن و نبود خدمات بهداشتی لازم جان می بازند.

«طه متوکل»، ضمن متهم کردن سازمان ملل متحد در مصرف کمک های اختصاص داده شده به ملت یمن در امور نامعلوم، از این نهاد بین المللی خواست تا درخصوص سرنوشت این پول ها توضیح دهد.

وزیر بهداشت یمن گفت: در روز جهانی کودک از سازمان ملل توقع اسباب بازی نداریم؛ از آنان می خواهیم تا شرایط را برای انتقال کودکان مجروح که زندگی آنان با انواع بیماری ها تهدید می شود، مهیا کنند.

متوکل افزود: سازمان ملل تاکنون هیچ هواپیمایی را برای نجات کودکان به یمن ارسال نکرده است و در گزارش های خود هیچ حمایت موثری از وضع تاسف بار آنان نکرده است.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد که سالیانه حدود ۵ هزار کودک یمنی در پی استفاده از اسلحه غیرمجاز ائتلاف سعودی به مریضی “نئوپلاسم” (ایجاد تومورهای بدخیم در بدن) دچار می شوند.

این مقام یمنی همچنین اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۵۱۶ کودک با بمباران مستقیم هواپیماهای ائتلاف عربستان جان باخته اند و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک دیگر هم دچار سوءتغذیه هستند که از میان ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زیر ۵ سال دارند.

وزیر بهداشت یمنی به آمار دیگری هم اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی از ابتدای جنگ به بیماری وبا دچار شده اند که تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ نفر از آنان جان باخته اند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور ، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی جان باخنه اند و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.