خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استانبول هفته آینده میزبان اجلاس بین المللی حلال می باشد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ هفته آینده استانبول میزبان چندین رویداد بین المللی و اقتصادی از جمله اجلاس بین المللی حلال و یک نشست رسمی سازمان همکاری اسلامی خواهد بود. این نشست ها با حضور مقامات ارشد بسیاری از کشور ها برگزار می گردد.

در تاریخ ۲۵ نوامبر ، (دو روز آینده ) جلسه ۳۵ روزه وزیران کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری (سازمان همکاری اسلامی) آغاز می شود.

در این نشست موضوعات اقتصادی جهانی ، تجارت داخلی سازمان همکاری اسلامی ، بهبود بخش خصوصی ، گردشگری و امنیت غذایی و همچنین جلوگیری از فقر مورد بحث قرار خواهد گرفت. این کمیته که در سال ۱۹۸۱ تحت ریاست ترکیه تأسیس شد ، در تلاش برای بهبود همکاری های اقتصادی بین ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی است.

در تاریخ ۲۷ نوامبر ، نشست ده روزه تحت نظارت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با عنوان «به سمت هدایت جدید جهانی» آغاز می شود.

انتظار می رود مقامات ارشد ترکی و بین المللی در این اجلاس شرکت کنند ، از جمله این مقامات ارسین تاتار نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی. روحسار پکن ، وزیر تجارت ترکیه؛ برات آلبایراک؛ وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه علی بن احمد آل کواری ، وزیر تجارت و صنعت قطر و همچنین روسای جمهور و وزرای کشورهای مختلف هستند..

شرکت کنندگان درمورد موضوعات فن آوری مانند اقتصاد دیجیتال ، تجارت دیجیتال و آینده شهرها و منابع طبیعی بحث خواهند کرد.

در تاریخ ۲۸ نوامبر ، اجلاس جهانی حلال و هفتمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی نیز در مرکز نمایشگاه اوراسیا آغاز می شود.

این اجلاس با مشارکت بین المللی بر روی استاندارد های حلال ، صدور گواهینامه ، اقتصاد اسلامی ، گردشگری حلال و چالش های موجود در این مناطق تمرکز خواهد کرد.

پیش بینی می شود حدود ۴۰،۰۰۰ بازدید کننده به این نمایشگاه بیایند که ۳۱۶ شرکت داخلی و خارجی از ۳۵ کشور جهان محصولات شان را در آن به نمایش می گذارند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.