خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس در گرجستان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ نشست سالانه ادیانی گرجستان با حضور حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران، زازا واشاخمادزه، رئیس آژانس دولتی ادیان گرجستان و نمایندگان ادیان مختلف گرجستان شامل اسلام، مسیحیت (ارتدوکس، کاتولیک، ارامنه، پرتستان و …)، یهودیت و سایر فرقه‌های دینی مانند ایزدی‌ها در محل اداره مسلمانان گرجستان برگزار شد.

زازا واشاخمادزه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده آژانس دولتی ادیان گرجستان در خصوص گفت‌وگوهای ادیانی در سطح داخلی و خارجی، به نقش و اهمیت گفت‌وگوی بین ادیانی در انسجام و همبستگی ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان گرجستان در سخنانی، هدف از برگزاری گردهمایی نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت و سایر مذاهب و فرقه‌های دینی را به بحث گذاشتن روابط و مشکلات آنان و اهمیت درک و تحمل مذهبی عنوان کرد.

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان با تمجید از سیاست‌های دولت گرجستان در همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در این کشور گفت: آزادی‌های مذهبی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های گفت‌وگوی بین ادیانی گام بسیار خوبی در جهت اتحاد و انسجام میان مردم با گرایش‌های مختلف دینی است و فرصت خوبی برای یافتن اشتراکات، تعامل و همکاری با ادیان و مذاهب دیگر کشورهاست.

وی با اشاره به تنوع ادیان و مذاهب مختلف در ایران و گرجستان افزود: همواره تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز خوبی بین اقوام، ادیان و مذاهب دینی در طول تاریخ برقرار بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به رویکردهای گفت‌وگوهای فرهنگی بین ادیان اظهار کرد: در دنیای معاصر فاجعه‌های انسانی بسیاری مانند افول ارزش‌های اخلاقی، افراط گرایی مذهبی، ظلم و ستم و بی عدالتی، بشریت را تهدید می‌کند، بنابراین تعامل و گفت‌وگوی ادیان می‌تواند درمانی برای آنها باشد.

وی بر ضرورت هم‌اندیشی ادیان مختلف گرجستان با اسلام درباره مشکلات و معضلات مشترک در زندگی بشر تأکید کرد و از برگزاری کنفرانس بین‌المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و سایر ادیان و مذاهب در گرجستان خبر داد.

در ادامه این مراسم، نمایندگان ادیان مختلف و سایر مذاهب و فرقه‌های دینی گرجستان به نمایندگی از مسلمانان شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان، شیخ یاسین علیف، مفتی غرب گرجستان و بگلار گاماشیدز، مفتی شرق گرجستان سخنرانی کردند.

همچنین، شرکت‌کنندگان پس از پایان نشست با ایلیای دوم اسقف اعظم گرجستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.