خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رشد جمعیتی مسلمانان در ده کشور جهان در سال ۲۰۶۰

به گزارش ادیان‌نیوز (ردنا) اخیراً مرکز تحقیقات pew در گزارشی در خصوص جمعیت مسلمانان و مسیحیان جهان به بررسی روند صعودی جمعیت این دو دین ابراهیمی در ده کشور دارای بالاترین نرخ جمعیت مسلمان و مسیحی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۶۰ پرداخته است.

جدول‌هایی که در ادامه می‌آید، جمعیت مسلمان و مسیحیان را نشان می‌دهند. هر یک از ستون‌ها تغییرات جمعیت مسیحیت و اسلام در سال‌های آتی را نشان می‌دهند. 

بر اساس این گزارش، جمعیت مسلمانان در برخی از نواحی دنیا متمرکز و در برخی مناطق دیگر بسیار کم شمار است و این برخلاف جمعیت مسیحیان است که پیروان آن به‌طور متعادل‌تری در جهان توزیع شده‌اند.

مسلمانان بیشترین حضور را در کشورهای مهم اسلامی دارند؛ تقریباً ۶۵٪ مسلمانان ساکن ۱۰ کشور مهم اسلامی هستند. این در حالی است که تنها ۴۸٪ جمعیت مسیحیان جهان در ۱۰ کشور مسیحی‌نشین زندگی می‌کنند. حدود ۵۲٪ مسیحیان جهان در محل‌هایی حضور دارند که مذهب غالب آنجا مسیحیت نیست. چنین وضعیتی را می‌توان فقط برای ۳۵٪ مسلمانان جهان در نظر گرفت.

در سال ۲۰۱۵ اندونزی، هند، و پاکستان، به ترتیب با ۱۲.۶٪، ۱۱.۱٪، و ۱۰.۵٪ جمعیت مسلمان؛ بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را داشتند. با ادامه نرخ رشد کنونی به ترتیب اندوزی با ۸.۵٪ و بنگلادش با ۶.۱٪ در مقام‌های بعدی قرار خواهند گرفت. به‌طورکلی، ۱٫۲ میلیارد مسیحی و ۶۰۹ میلیون مسلمان در جایی زندگی می‌کنند که جزو ۱۰ کشور اول مسلمان یا مسیحی جهان نیست.

هند بااینکه خانه دومین جمعیت بزرگ مسلمانان جهان است، اما با این حال پیروان اسلام (۱۵٪ جمعیت هند) در مقایسه با تعداد افرادی که خود را هندو می‌دانند، بسیار اندک است.

نیجریه نیز ششمین کشور از نظر جمعیت مسیحیان ساکن آن (۸۷ میلیون) و پنجمین کشور از نظر جمعیت مسلمانان (۹۰ میلیون) شمرده می‌شود.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.