خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادیان از اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ در بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان آمده است: حمله تروریستی به نمازگزاران در روستای جودره استان ننگرهار افغانستان در نماز جمعه روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۸، ۹۸ انسان بیگناه را به خاک و خون کشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله و دیگر حملات مشابه همچون حمله به مساجد افغانستان و پاکستان و مصر و مسجد کرایست چرچ در نیوزلند و کلیساهای مصر و پاکستان و سریلانکا و بورکینافاسو و کنیسه‌ها در امریکا و آلمان نشان می‌دهند که نه تنها ادیان منشا تروریسم نبوده، بلکه خود نیز از جمله اهداف اصلی تروریست‌ها محسوب می‌شوند و هرگونه ارتباط تروریسم با ادیان الهی را منتفی می‌نمایند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه خود می‌افزاید: اساسا جنایت با هیچ یک از مبانی ادیان الهی تناسب نداشته و مغایر با دستورات و آموزه‌های صریح ادیان آسمانی مبنی بر حرمت جان انسان‌ها و پرهیز از هر گونه آزار دیگران تحت هر شرایطی خواهد بود. سوءاستفاده از مقدسات و اختلافات قومی و مذهبی و ایجاد جنگ‌های بی‌پایان همگی در راستای اقتصادهای مبتنی بر فروش سلاح و کسب منفعت از رقابت تسلیحاتی بوده و خاستگاه اصلی تمامی تنش‌ها در جهان است.

این بیانیه می‌افزاید: وظیفه رهبران و نخبگان ادیان، روشنگری و جلوگیری از فریب جامعه در سوءاستفاده از مقدسات و نیز آگاهی‌بخشی نسبت به این ریشه‌های اصلی شرارت و ناامنی در جهان است. انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی و ابراز همدردی با بازماندگان و آرزوی سلامتی برای مجروحان، از رهبران ادیان می‌خواهد، هر چه سریعتر نسبت به این جعل تاریخی سو استفاده از مقدسات واکنش‌های روشنگرانه داشته و زمینه‌های بهره‌گیری تروریسم از ادیان الهی را تضعیف نمایند.

حمله تروریستی به مسجد «جودره» استان ننگرهار افغانستان در هنگام ادای نماز جمعه رخ داد که در آن ۶۲ نمازگزار کشته و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.