خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید مراجع تقلید بر مبارزه قاطع با مواد مخدر و اشتغال جوانان + فیلم

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بلای خانمان سوز اعتیاد نه تنها یک آفت شخصی بلکه یک آفت اجتماعی است مبارزه قاطع با گسترش آن را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: اگر به مسئله اشتغال جوانان بیش از پیش توجه شود و از توان و ظرفیت و وقت جوانان در امور مختلف کشور استفاده شود دیگر این قشر در دام بلای خانمان سوز اعتیاد نمی افتند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد:گسترش اعتیاد و به دام انداختن جوانان همواره از نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به کشور ایران اسلامی است که از هرراهی میخواهند اهداف شوم خود را محقق کنند.

وی افزود: اتاق فکری به همین منظور باید تشکیل شود تا راه گسترش این بلا مسدود و روند مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و آسیب زنندگان به فضای سالم جامعه تسهیل شود.

آیت الله علوی گرگانی نیز اعتیاد را وسیله ای برای دشمنان در جهت به استثمار درآوردن ملت ها توصیف کرد و گفت: با انجام روش های مداوم، کاربردی و اثرگذار باید خانواده ها را به خصوص دانش آموزان و دانشجویان را از معضلات و آسیب های اعتیاد به موادمخدر آگاه کرد و نگذاشت اعتیاد در جامعه گسترش پیدا کند.

وی افزود: در مسئله مقابله با مواد مخدر بیش از هر موضوع دیگری باید به مسئله پیشگیری توجه شود تا از خسات های بعدی جلوگیری شود.

آیت الله جوادی آملی نیز در این دیدار فقر فرهنگی را یکی از عوامل گسترش اعتیاد در جوامع دانست و گفت: اینکه فقط بگوییم اعتیاد خطر دارد این نصیحت هیچ فایده و اثری ندارد و کارگشا نخواهد بود.

وی افزود:اگر بخواهید تلاش ها و اقدامات در مقابله با مواد مخدر به ثمر بنشیند باید با علما و مسئولان فرهنگی کشور افغانستان نشست های بیشتری داشت و توافقنامه هایی با مسئولین این کشور به امضا برسانید که راه ارسال مواد مخدر به ایران بسته شود.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر : کشف ۶۵۰ تن مواد مخدر؛ از ابتدای امسال
سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در حاشیه این دیدارها از کشف و ضبط ۶۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور ازابتدای امسال خبرداد.

وی افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت که در تاریخ کشفیات موادمخدر کشور بی سابقه است.

آقای مومنی با بیان اینکه بودجه ستاد مبارزه موادمخدر سال آینده ۱۹ درصد افزایش داشته است گفت: توجه به فعالیت های فرهنگی یکی از موضوعات مهم این ستاد برای پیشگیری و فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر است.دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر

ور از انجام دو توافق نامه با مدیریت حوزه های علمیه برای برگزاری دوره های آموزشی مبارزه با مواد مخدر جهت استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی مبلغان خبر داد و افزود: تا کنون هشت دوره آموزشی ویژه طلاب برگزار شده است.

آقای مومنی توجه به آموزش معلمان برای پیشگیری و آشنایی با خطرات و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس را به عنوان یکی از اولویت های این ستاد نام برد و گفت: تا کنون در قم ۱۹۶ هزار نفر آموزش دیده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.