خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پروفسور بوگنیار با ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار کرد

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ پروفسور مارکوس اشتفان بوگنیار که روز چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ برای شرکت در نشست علمی «تحولات کلیسای کاتولیک پس از شورای واتیکان دو» در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته بود، با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در این دیدار از تجربیات خود از سفر به کشورهای مختلف و بازدید از نقاط تاریخی منطبق با قرآن هم‌چون صحرای سینا و مشترکات سه کتاب آسمانی قرآن، تورات و انجیل است.

وی افزود: هرچه ارتباطات بین مراکز مختلف علمی بین‌المللی بیشتر باشد باز هم کم است. اگر این تعاملات و رفت‌وآمدها با قم افزایش یابد بسیار مثمر ثمر خواهد بود. شهر قم باید متحول شود. ما از پیشگامان این تحول هستیم و باید رفت‌وآمد هیئت‌های علمی ادیان مختلف به شهر قم افزایش یابد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه گفت: خورشید هیچ‌گاه زیر ابر نمی‌ماند. تبلیغات بر ضد ما بسیار گسترده است. ایران یک حقیقت زنده در تاریخ است. ما صدها قرن سابقه تاریخی داریم. همیشه صبور و مقاوم و پرتحمل مانده‌ایم. به کسی تجاوز نکرده‌ایم بلکه به‌عکس خاک ما را گرفته‌اند ولی ما تحمل کرده‌ایم. ایران در تاریخ خواهد ماند و این دشمنی‌ها هم‌چون کف بر روی آب هستند. من اصلاً نگران این مسئله نیستم. معتقدم آن‌چه باقی می‌ماند، حقیقت است. من به دشمنی‌های احمقانه‌ای که علیه ما می‌شود، لبخند می‌زنم.

پروفسور مارکوس اشتفان بوگنیار نیز در این دیدار گفت: نقاط تاریخی ادیانی محل بسیار مناسبی برای آشنایی و گفت‌وگوی نمایندگان ادیان مختلف است. در حال حاضر در دنیای غرب تبعیض و نگاه منفی بسیاری نسبت به اسلام وجود دارد و به‌خصوص درباره ایران هم نگاه منفی و سوء تفاهم‌های زیادی وجود دارد و تنها راه برای غلبه بر شرایط موجود، این است که مردم با یکدیگر ملاقات و برخورد داشته باشند و از یکدیگر یاد بگیرند.

وی افزود: این که به شهر مقدس قم دعوت شده‌ام برای من امر ویژه‌ای است. چون اولاً یک شهر مقدس است و دوم آن‌که این‌جا جایی بوده که امام خمینی درس خوانده و تدریس کرده است. این برخورد بسیار صمیمانه و دوستانه شما و امیدی که به آینده دارید، ریشه در ایمان قوی شما دارد.

گفتنی است پروفسور مارکوس اشتفان بوگنیار مدیر سفرهای زیارتی کاتولیک اتریش و استاد مؤسسه مطالعات کتاب مقدس دانشگاه اسقفی پاپ بندیکت شانزدهم است.

دکتر احمدرضا مفتاح رئیس دانشکده ادیان و مهدی صالحی مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل نیز در این دیدار حضور داشتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.