خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فیلم / جدیدترین خبر از وضعیت سلامتی نور علی تابنده

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) نورعلی تابنده، مجذوب علیشاه، قطب دراویش گنابادی از روز پنجشنبه ۹ آبان‌ماه سال جاری در پی وخامت حال و ضعف جسمانی به بیمارستان مهر تهران منتقل گردید. تقریبا از شامگاه روز چهارشنبه (۲۰ آذرماه) بود که اخبار گوناگون و البته ضدونقیضی در مورد وضعیت جسمانی وی منتشر شد؛ برخی خبر درگذشت و برخی دیگر، تکدیبیه آن را منتشر کردند. (اخبار ضدونقیض درباره وضعیت جسمانی «نور علی تابنده»)

طبق جدیدترین گزارش‌های به دست آمده (جمعه ۲۲ آذرماه ۹۸ ساعت ۱۷) از صفحات اجتماعی رسمی سلسلۀ نعمت‌اللهی سلطان‌علیشاهی (گنابادی)، حال عمومی نور علی تابنده همچون روزهای قبل گزارش شده است. میزان هوشیاری، دوز داروها و دستگاه تنفس به اندازۀ روزهای گذشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، پزشکان نگرانی خاصی ابراز نمی‌کنند. پس از گفتگو و مشورت با تیم درمانی، ازجمله متخصص نفرولوژ و ریه، تیم درمانی وی اذعان داشتند در صورتی که وضعیت آقای تابنده به گونه‌ای باشد که جدا شدن دستگاه تنفسی از وی ممکن باشد، می‌توان ایشان را از بیمارستان مرخص نمود.

نورعلی تابنده، متولد ۲۱ مهرماه ۱۳۰۶ در گناباد است. او در سال ۱۳۲۷ موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه تهران شد و برای ادامه تحصیل در این رشته به فرانسه رفت و دکتری حقوق را از دانشگاه پاریس دریافت کرد. تابنده در دولت موقت مهدی بازرگان معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری بود. او در مهرماه ۱۳۷۱ «قطب دراویش گنابادی نعمت‌اللهی» نام گرفت و از آن تاریخ در این جایگاه باقی‌ مانده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.