خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استعفای مشاور عالی‌رتبه کلیسای انگلستان در اعتراض به سخنان اسقف کانتربوری

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ یکی از رهبران کمیته مشورتی کلیسای انگلستان در اعتراض به حمایت اسقف کانتربوری از اظهارات رئیس خاخامان انگلستان درباره یهودی ستیزی در کمپین انتخاباتی حزب کارگر، استعفا کرد.
گاش جان، نویسنده معروف و استاد دانشگاه به گاردین گفت به هیچ وجه نمی‌تواند به عضویت خود در کلیسای انگلستان ادامه دهد. وی دلیل این امر را حمایت نامنصفانه اسقف کانتربوری از اظهارات خاخام یهودی در مخالفت با حزب کارگر دانست.

هفته گذشته خاخام یهودیان در سخنرانی تبلیغاتی حزب کارگر گفته بود یهودیان انگلیس از این حزب حمایت نخواهند کرد، به این دلیل که جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر در مقابل اتهامات یهودی ستیزانه ای که متوجه این حزب است، به درستی پاسخگو نبوده است. وی این حزب را متهم به زیر پاگذاشتن ارزشهای دموکراتیک و در راس آن برابری همه ادیان در پیشگاه قانون کرد. اسقف کانتربوری نیز از این اظهارات حمایت کرده بود.

جن گاش سه روز بعد در نامه به ملکه الیزابت دربارۀ خط مشی کلیسای انگلستان در مورد مسائل قومی نژادی اقلیت گفت: آنهایی که در خانه های شیشه ای نشسته اند وقتی در سنگ پرانی با دیگران همراه میشوند، باید دقت بیشتری به وضعیت شکننده خود داشته باشند. وی در این نامه استعفای خود را از مقام مشاوره کلیسای انگلستان اعلام کرده است.گروه های مختلف یهودی نیز به اظهارات این خاخام ارشد واکنش نشان داده اند و گفته اند او پاپ نیست که به نمایندگی از بقیه مسیحیان صحبت کند. بنابراین اظهار نظر او درباره عدم حمایت یهودیان انگلیس از حزب کارگر نظر شخصی اوست.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.