خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خشم چینی ها به دنبال حمایت «مسعود اوزیل» از مسلمانان اویغور

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ مسعود اوزیل بازیکن مسلمان و ترک‌تبار باشگاه انگلیسی آرسنال روز شنبه پستی در دو شبکه اجتماعی توییتر و اینستاگرام گذاشت و در آن از رفتار چین با مسلمانان اویغور انتقاد کرد. او در این پست، مسلمانان اویغور را جنگجویانی نامید که علیه سرکوب و تعقیب مقاومت می‌کنند. اوزیل در این پست نوشت: آنجا(سین‌کیانگ در چین) قرآن‌ها سوزانده شده، مساجد بسته شده، مدرسه‌های دینی آتش گرفته و علمای مسلمان یکی یکی کشته شده‌اند؛ با همه این اتفاقات، مسلمانان جهان ساکت هستند.

با اینکه باشگاه آرسنال در یک شبکه اجتماعی چینی به نام Weibo اعلام کرد این نظر شخصی مسعود اوزیل است و هیچ ربطی به باشگاه ندارد اما واکنش عصبی و خشمگین چینی‌ها به این پست ادامه دارد به طوریکه بخشی از کاربران این شبکه اجتماعی خواستار اخراج اوزیل از آرسنال شده‌اند.

گفتنی است چین بیش از یک میلیون مسلمان را در استان غربی سین کیانگ موسوم به ترکستان زندانی کرده و دهه‌ها است فشار بی‌امانی را به اقلیت اویغور وارد می‌کند. این کشور به سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری اجازه ورود به این استان را نمی‌دهد.

پایان پیام/ت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.