خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابتکار مسجد «پونا» برای مقابله با لایحه جدید شهروندی در هند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از «punemirror.indiatimes»، جامعه اسلامی شهر «پونا» در هند برای مقابله با اسلام هراسی و اقداماتی مانند لایحه شهروندی و ثبت ملی شهروندان هند، طرح هایی را برای نزدیکی بیشتر مسلمانان با دیگر جوامع در این کشور ارائه داده است.

از مهم ترین این اقدامات می توان به طرح مسجد «پونا» برای میزبانی رهبران دیگر ادیان در هند اشاره کرد.

مسجد «پونا» از رهبران مذاهب مختلف دعوت کرده است تا برای بررسی مسائل جاری در هند به این مکان بیایند.

این مسجد در روز ۱۵ دسامبر (دوشنبه، ۲۵ آذر) مراسم «روز باز مسجد » را برگزار و درهای خود را به روی پیروان ادیان دیگر باز کرد.

«شیخ کرم الدین»، رئیس  جماعت اسلامی هند در این باره گفت: بسیاری از مردم نسبت به مناسک دینی ما بی اطلاع هستند و ما برای آگاه کردن آنها از ارزش های اسلامی این مراسم را ترتیب داده ایم.

وی افزود: این مراسم سال گذشته هم در مسجد «پونا» برگزار شد و صدها نفر را به سوی خود جذب کرد و این نشان می دهد که مردم نسبت به دین اسلام کنجکاو هستند و می خواهند نسبت به آن آگاهی پیدا کنند.

در مراسم روز باز مسجد «پونا» تور راهنما برای توضیح ابهاماتی که در ذهن پیروان ادیان دیگر وجود دارد، گذاشته شده است.

گفتنی است، لایحه شهروندی جدید در هند تهدیدی برای میلیون ها مسلمان در این کشور به شمار می آید.

بر اساس این لایحه هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارس ها و مسیحیانی که به طور غیرقانونی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند مهاجرت کردند، اجازه دارند که تابعیت این کشور را به دست آورند. اما این پیشنویس مسلمانان و مهاجرانی را که از کشورهای غیراسلامی به هند آمده اند، از گرفتن تابعیت مستثنی کرده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.