خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشستی با عنوان «با یکدیگر به منظور تنوع و تقویت گفتگو بین ادیان» در جاکارتا

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از الیوم، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی با مشارکت مرکز جهانی گفتگو بین پیروان ادیان و فرهنگها، نشستی را با عنوان «با یکدیگر به منظور تنوع و تقویت گفتگو بین ادیان» از  ۲۷ تا ۲۸ آذر ۱۳۹۸(مطابق با ۱۸ تا ۱۹ دسامبر) در جاکارتای اندونزی برگزار می کند.

هدف از این نشست غنی سازی گفتگو بین فرهنگها، تقویت تفاهم بین پیروان ادیان و تمدنها، جلوگیری از درگیری ها یا کاهش آن در جنوب شرق آسیاست.

این نشست با حضور سیاستگذاران و رهبران دینی ادیان مختلف در جنوب شرق آسیا برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این نشست دو روزه درباره محورهای مختلف از جمله اصلاحات سیاسی، قانونی، اجتماعی، راههای درمان گفتمان تنفر و خشونت، چالش های پیش روی دولت ها در کشور های عضو، سازمان های منطقه ای و بین المللی و موسسه های دینی برای مقابله با افراطی گری، تعصب، خشونت و تروریسم در منطقه جنوب شرق آسیا بحث و بررسی می کنند.

در این نشست همچنین به راههای تضمین توازن بین حمایت از آزادی بیان و مقابله با گفتمان انزجارطلبانه و افراطی گری، تبادل تجربه ها و شیوه های علمی و تلاش ها در سطح انجمن ملل جنوب شرق آسیا پرداخته می شود.

گفتنی است، سازمان همکاری اسلامی نقش موثری در غنی سازی گفتگو بین فرهنگها و تقویت تفاهم بین پیروان ادیان و تمدنها ایفا می کند و این طرح را در اولویت برنامه ها و فعالیت خود در کشورهای عضو و سطح جهان قرار داده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.