خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسمومیت مرموز رئیس اسقف‌های مسیحیان ارتدوکس

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اسقف «مطران عطاالله حنا» رئیس اسقف‌های ارتدوکس رم در قدس اشغالی پس از استشمام مواد شیمیایی، دچار مسمومیت شد.

صفحه رسمی کلیسا در شبکه اجتماعی فیسبوک جزئیات حالت جسمانی اسقف «عطاالله حنا» را منتشر و در بیانیه‌ای تأکید کرد او فورا به یکی از بیمارستان‌های قدس اشغالی انتقال یافت.

چند روز پیش «مطران عطاالله حنا» سر اسقف کلیسای ارتدوکس رم در سبسطیه طی سخنانی در یک کلیپ صوتی٬ هرگونه توهین ضد حزب الله و شخص سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را رد کرد. وی در این کلیپ صوتی اظهار داشت: سید حسن نصرالله و حزب الله نقش زیادی در دفاع از حضور مسیحیان در سوریه داشته و هرگونه توهین به سرورمان سید حسن نصرالله و حزب الله را رد می کنیم. این سراسقف تاکید کرد که استفاده از بستر کلیسا برای توهین ضد حزب الله و دبیر کل آن که دارای جایگاه و احترام ویژه ای است را رد می کنیم.

گفتنی است «مطران عطاالله حنا»، پیش از این در سوریه با بشار اشد دیدار و گفتگو کرد.  او بیت المقدس و دمشق را دوقلوهایی دانشت که دردشان یکی است و از یکدیگر جدایی ناپذیرند. «عنات بارکو» عضو کمیته امور خارجه و امنیت کنست رژیم اشغاگر قدس، این دیدار را اقدامی تحریک آمیز بر ضد اسرائیل دانست و در اعتراض به این دیدار از «بنیامین نتانیاهو» درخواست کرد تا عطا الله حنا از منصب خود برکنار و سلب تابعیت شود.

«عطاالله حنا» گفته بود که با واکنش هایی از سوی اسرائیلی ها و برخی طرف های فلسطینی به دلیل دیدار با رئیس جمهوری سوریه و نقش وی در مسئله مسجدالاقصی روبرو شده و انتظار دارد بازداشت یا اخراج شود

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.