خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قاعده رازداری کلیسا درباره پرونده‌های آزار جنسی، توسط پاپ فرانسیس لغو شد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رهبر کاتولیک‌های جهان، پاپ فرانسیس، روز سه‌شنبه با صدور دو فرمان الزام رازداری کلیسا درباره پرونده‌های آزار جنسی را لغو کرد.

در سال‌های اخیر ملزم بودن کلیسای کاتولیک و به‌ویژه کشیش‌های عالی‌رتبه به رازداری در بسیاری از پرونده‌های مربوط به آزار و اذیت جنسی تبدیل به موضوعی جنجالی شده بود. احتمالا پرونده محکومیت کیفری کاردینال بَربَرن (Barbarin)، اسقف اعظم کلیسای لیون پر سر و صداترین مورد در این موضوع بوده است. کاردینال بربرن باوجود آگاهی از سوءاستفاده جنسی گسترده از کودکان پیشاهنگ توسط یکی از کشیشان تحت امرش، از افشای آن خودداری کرده بود.

کشیش‌های کلیسای کاتولیک تا آن زمان و براساس قاعده عمومی به رازداری درباره گناهان مومنان و علنی نکردن آن ملزم بودند. کاردینال محکوم در پرونده کودک‌آزاری استعفای خود را تسلیم پاپ می‌کند؛ با این تصمیم، از این پس کشیش‌هایی که در جریان بروز سوء استفاده یا آزار و اذیت جنسی در جامعه مذهبی خود بوده‌اند، باید با ماموران پلیس و مقامات قضایی همکاری کنند.

بنا به اعلام واتیکان، پاپ همچنین الزام به سکوت کارکنان کلیسا را که درباره موارد آزار و اذیت جنسی اطلاع دارند، نیز ممنوع کرده است.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.