خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت مجدد خاخام‌ها به ارتش آلمان برای تأمین نیازهای معنوی سربازان

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از دویچه وله از زمانی که هیتلر سربازان یهودی را از ارتش آلمان اخراج کرد، خاخام‌ها جایی در این ارتش نداشتند. حال با گذشته چندین دهه از هولوکاست، آلمان این سنت را دوباره احیا کرده است.

وزیر دفاع آلمان توافقنامه‌ای را مبنی بر بازگردانی مجدد خاخام‌ها به نیروهای مسلح آلمان برای تامین نیازهای معنوی سربازان یهودی امضا کرد. وی همچنین گفت که این اقدام «نشانه‌ای» از پذیرش تنوع (دینی) است.

آنگرت کرامپ کارن باوئر، وزیر دفاع آلمان گفت، ۱۰ خاخام‌ در ماه‌های پیش رو کار خود را در ارتش آلمان شروع خواهند کرد.

وزیر دفاع آلمان به همراه جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان، در یک کنفرانس یهودی در برلین  این توافقنامه را امضا کردند.

شوستر این روز را روزی «تاریخی» در روابط بین یهودیان و ارتش آلمان خواند.

شوستر گفت: مردمی که خود را عضوی از جامعه دموکراتیک می‌دانند، باید مسئولیت آن را بپذیرند.

وی در ادامه افزود که به رسمیت شناختن خاخام‌ها در ارتش یک «نشانه‌ای از قدرت دموکراسی است».

ارتش آلمان از زمان به قدرت رسیدن هیتلر در ۱۹۳۳ میلادی خاخام‌ها را در ارتش استخدام نکرده و همه سربازان یهودی را از ارتش این کشور اخراج کرده بود.

کرامپ کارن‌باوئر از «تاریخ شکسته» میان یهودیان و ارتش آلمان سخن گفت و اظهار کرد که این اقدام برای احیا موقعیت خاخام‌ها در ارتش نشانه‌ای از تنوع در این ارتش است. وی افزود، یهودیان همانطور که در آلمان خانه دارند، در ارتش هم خانه دارند.

خاخام‌های ارتش مقری در برلین خواهند داشت. آن‌ها به سربازان یهودی که در آلمان یا خارج از این کشور مستقر هستند خدمت خواهند کرد. برنامه ورود روحانیان مسلمان در ارتش نیز از سوی آلمان در حال بررسی است.

پارلمان آلمان احتمالا اوایل سال آینده میلادی این اقدام را تایید کند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.