خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان قدیمی‌ترین پیام‌آور یکتاپرستی و صلح‌طلبی است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی یونسی روز پنجشنبه در این پیام اظهار داشت: پنجم دی ماه مصادف است با سالگرد درگذشت اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تسلیت می‌گویم.

وی افزود: امسال در حالی این روز را گرامی می‌داریم که روز گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری، ششم فروردین ماه؛ روز تولد این پیام‌آور آسمانی، به عنوان «روز زرتشت» به تقویم رسمی کشور افزوده شد.

نماینده ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: بسیار بجاست که از اعضای این شورا و رییس جمهوری، تقدیر و تشکر کنیم زیرا این موضوع یکی از مطالبات فرهنگی و به حق جامعه فرهیختۀ زرتشتیان ایران بوده است.
یونسی در این پیام یادآور شد: حضرت زرتشت مردمان ایران زمین را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. به گواه تاریخ، اشوزرتشت قدیمی‌ترین پیام‌آور یکتاپرستی، صلح‌طلبی، رعایت حقوق‌ انسان‌ها، نیکی، راستی و درست‌کاری در جهان بود.

وی عنوان کرد: زرتشتیان ایران بر اساس تعالیم این دین توحیدی اهل صلح، مدارا، دانش و محبت هستند و همواره حافظ زبان‌فارسی، میراث فرهنگی و آیین‌ها و جشن‌های باستانی این سرزمین‌اند.
نماینده ویژه رییس جمهوری خاطرنشان کرد: برای هر ایرانی مایه افتخار است که به سرزمینی تعلق دارد که مهد یکتاپرستی در تاریخ بشریت است و از فرهنگ و تمدن دیرینه برخوردار می‌باشد. ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می‌کنیم.

یونسی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند».
وی در این پیام ضمن آرزوی تسلی خاطر و شادکامی، از خدای بزرگ و دانا برای همه زرتشتیان عزیز، آرامش و سلامتی توام با موفقیت را مسألت کرد.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.