خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راز سکوت ستاره‌های سینمای بالیوود در مورد قانون ضداسلامی تابعیت چیست؟

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ هنوز هیچکدام از خان‌های سینمای هند- امیرخان، سلمان خان و شاهرخ‌خان- در مورد قانون جدید تابعیت که قانونی علیه مسلمانان است، موضع نگرفته‌اند. این پرسشی است که بسیاری از طرفداران این سه نفر و البته آنوبهاو سینها- از کارگردانان مطرح بالیوود و از منتقدان نخست وزیر هند- مطرح کرده است. او معتقد است یک کلمه از این سه نفر، میلیون‌ها هندی را به حرکت وادار می‌کند اما آنها فعلاً تصمیم گرفته‌اند در مورد قانون جدید دولت هند در ندادن تابعیت به مسلمانان سکوت کنند.

این کارگردان بالیوود در عین حال تاکید می‌کند سکوت این سه نفر را درک می‌کند؛ شاید آنها اجازه حرف زدن ندارند.

سینهاو تاکید می‌کند: شاید آنها موافق یا مخالف این قانون باشند؛ مهم این است که آنها در مورد این قانون حرف بزنند؛ درست مانند سینمای هالیوود که حتی برخی بازیگرانش علیه سیاست‌های ترامپ صحبت می‌کنند.

گفتنی است قانون جدید تابعیت در هند میلیون‌ها مسلمان را از اخذ تابعیت این کشور محروم کرده است. این قانون باعث بروز تظاهرات و اعتراضات وسیع در هند شده به طوریکه تاکنون ۲۱ نفر در این اعتراضات جان خود را از دست داده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.