خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجمع صدها «مخالف مذهبی واکسیناسیون» در مجلس ایالتی نیوجرسی

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ قانونی که در پی حذف حکم معافیت نیوجرسی از واکسیناسیون دانش‌آموزان است با مخالفت مسیحیان نیوجرسی مواجه شده است. بر اساس قانونی که مجلس ایالتی نیوجرسی در حال تصویب است همه دانش آموزان باید قبل از ورود به مدرسه واکسن‌های ضروری را دریافت کرده باشند. دانش‌آموزان تنها با نظر تخصصی پزشکان می‌توانند از این قانون مستثنا باشند و نه به دلایل مذهبی.

با طرح این لایحه در مجلس ایالتی، صدها نفر که معروف به «ضدواکسن‌ها» هستند به سمت مجلس ایالتی نیوجرسی رفتند تا اعتراض خود را به این قانون بیان کنند.
حامیان تغییر قانون می‌گویند لازم است کودکان و بزرگسالان در برابر بیماری‌های عفونی مثل سیاه سرفه، سرخک و آبله مرغان محافظت شوند.

مخالفان می‌گویند این قانون آنها را از حقوق مذهبی‌شان محروم می‌کند؛ آنها می‌گویند انسان‌ها حق دارند برخی مداخلات پزشکی را نپذیرند.

طرح دوباره این قانون در نیوجرسی بعد از آن در مرکز توجه قرار گرفت که بیماری سرخک در سطح این ایالت شیوع یافت. بر اساس سازمان بهداشت نیوجرسی، در سال جاری ۱۹ مورد عفونت سرخک در سطح این ایالت گزارش شده است.

چنانچه این قانون تصویب شود، ایالت نیوجرسی ششمین ایالت آمریکاست که قانون معافیت مذهبی واکسیانسیون را لغو می‌کند. نیویورک، می سی سی پی، کالیفرنیا و ویرجینیا پیش از نیوجرسی این قانون را لغو کرده بودند.

سناتورهای ایالتی روز پنج شنبه استدلال‌های پر شور هر دو گروه موافق و مخالف را بررسی کردند و در نهایت لایحه بعد از ۵ رای موافق از سوی دموکرات‌ها و ۴ رای مخالف از سوی جمهوری‌خواهان برای بررسی‌های بیشتر گنار گذاشته شد.

پایان پیام/ ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.