خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایران، الگوی جهانیان برای همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ «گریگوری نرسیسیان» در جشن میلاد حضرت مسیح (ع) که امروز (یکشنبه هشتم دی ماه) در مجتمع دانشگاهی حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد با بیان اینکه ایران سرزمین مودت، دوستی و محبت میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است، گفت: مسیحیان و مسلمانان در کمال آرامش و دوستی در اقصی نقاط ایران با هم زندگی می کنند و می توان کشور ما را الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف به جهانیان معرفی کرد.

کشیش کلیسای سرکیس مقدس افزود: نظام جمهوری اسلامی که بر اساس تعالیم الهی شکل گرفته است، مروج وحدت میان تمام ادیان است و به همین دلیل مسیحیان از صمیم قلب در دوران دفاع مقدس در کنار سایر ایرانیان از مرزهای کشورمان دفاع کرده اند، شمار قابل توجه ای از مسیحیان به شهادت رسیده یا جانباز شده اند.

وی در ادامه اشاعه دوستی و صلح در سراسر جهان را شعار همه ادیان از جمله اسلام و مسیحیت دانسته و اظهار کرد: حضرت مسیح (ع) نیز درس محبت و مهربانی به ما داده اند، هرچند عده ای که بویی از دین و معنویت نبرده اند، مروج خشونت در جهان شده اند.

وی گفت: ما در ایران شاهد نور هدایت هستیم که انسان را به سوی ملکوت خداوند رهنمون می‌کند. عیسی مسیح وقتی بیماران را شفا می‌داد یا مردگان را زنده می‌کرد، با این کار ملکوت خدا را در زمین بنیان می‌گذاشت. عیسی می‌گفت ملکوت خدا در میان شماست. ما به عنوان پیروان مسیح باید ملکوت خدا را از طریق مودت و دوستی و برقراری صلح گسترش دهیم. ایران سرزمینی است که مبلغ صلح میان اقوام و ادیان بوده است.

نرسیسیان در ادامه موفقیت و سربلندی کشور را آرزوی همه مسیحیان اعم از آشوری و ارمنی عنوان کرد و یادآور شد: ایران، وطن همه ایرانیان از جمله مسیحیان است؛ بنابراین همه باید برای سربلندی آن تلاش کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما اسلام را دین محبت و مهربانی می دانیم و خشونتی که توسط عده ای در کشورهای اسلامی ظهور می کند را به پای این دین نمی نویسیم زیرا می دانیم که آنان مسلمان نما هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.