خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش رهبر حزب سبزهای آلمان برای انتقال زنان و کودکان ایزدی به کشورش

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ تلاش‌های آنالنا بربوک، رهبر حزب سبزهای آلمان برای آوردن زنان و کودکان ایزدی شمال عراق به آلمان همچنان ادامه دارد.

او در تابستان سال جاری نیز همراه با فولکر کاودر (از حزب دموکرات‌مسیحی)، رئیس سابق فراکسیون احزاب سوسیال‌مسیحی و دموکرات‌مسیحی و توماس اوپرمان (از حزب سوسیال‌مسیحی)، نایب‌رئیس مجلس آلمان خواسته بود تا سهمیه‌ خاصی برای پذیرش صدها زن و کودک اقلیت ایزدی عراق در نظر گرفته شود.

بربوک در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی “شووبیش” گفته است، اگر دولت آلمان به این درخواست واکنش نشان ندهد طرح خود در این زمینه را به مجلس کشور (بوندستاگ) خواهد برد.

به نقل از دویچه وله فارسی، این سیاستمدار حزب سبزها در ماه ژوئن از اردوگاه‌ ایزدی‌ها در شمال عراق دیدن و با زنانی در این کمپ که شوهرانشان توسط گروه داعش ربوده شده‌اند گفت‌وگو کرد؛ زنانی که کودکانی حاصل از تجاوز جنسی شبه‌نظامیان داعش را به دنیا آورده‌اند.

این کودکان طبق قوانین عراق و رسوم ایزدی‌ها، به این دلیل که نام و مذهب خود را از پدرانشان به ارث می‌برند ایزدی محسوب نمی‌شوند. حتی جامعه ایزدی نیز نمی‌خواهد این زنان و کودکانشان را در خود بپذیرد.

آنالنا بربوک با یکی از مادران ایزدی که دو پسرش از اسارت در دست داعش بازگشته‌اند، گفت‌وگو کرده است.

هر دوی این پسران در دوران اسارت خود مورد شستشوی مغزی قرار گرفته و آموزش نظامی دیده‌اند. آن‌ها در سال‌های اسارت خود متحمل ضربات روحی شده و مادرشان با مشکلات زیادی در رابطه با آن‌ها روبروست.

بربوک در گفت‌وگو با روزنامه “شووبیش” از “زنان و کودکانی” صحبت کرده که نیازی مبرم به حمایت دارند و باید راه خروج آن‌ها از این اردوگاه هموار شود.

با این حال تاکنون توافقی فراحزبی در آلمان در این باره به دست نیامده است. برای در نظر گرفتن سهمیه‌ای ویژه برای این زنان و فرزندانشان موافقت وزارت کشور و وزارت خارجه یا اکثریت مجلس آلمان لازم است.

بروک می‌گوید: «ما یک بار دیگر سراغ وزارت کشور می‌رویم و اگر دولت یاری نکند طرح خود را به مجلس می‌بریم.»

تاکنون تنها برخی از وزرای داخلی ایالت‌های آلمان در آخرین کنفرانس خود وعده پذیرش زنان و کودکان ایزدی عراق را داده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.