خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجلیل از بانوی رمان‌نویس آشوری در ارومیه

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز یکشنبه در منزل این رمان‌نویس مسیحی حضور یافت و ضمن تبریک سال نو میلادی، اظهار داشت: وجود نویسندگانی چون خانم «مالخام» نیاز کنونی استان و ظرفیت ارزنده‌ای برای عرصه فرهنگی ارومیه است.

رسول بابازاده ابراز امیدواری کرد که آثار این رمان‌نویس زمینه‌ساز تحکیم وحدت و تقویت همدلی بین اقوام و ادیان مختلف ساکن در این استان باشد و به اعتلای فرهنگی استان منجر شود.

«استانلی سیمونز» رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این دیدار از فعالیت‌های فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد و افزود: پیروان سایر ادیان الهی ساکن در آذربایجان‌غربی نیز همچون مسلمانان در کمال آرامش به فعالیت در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه‌ فرهنگی می‌پردازند و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تعامل بسیار مناسبی با فعالان این بخش دارد.

در این دیدار لوح سپاسی به خاطر تلاش‌های ارزنده «مالخام» در زمینه نویسندگی به ایشان اهدا شد؛ «مالخام» متولد ۱۳۴۸ در کرمانشاه است اما از سال‌ها پیش در ارومیه سکونت دارد و از رمان‌های وی می‌توان به «در اوج» و «نهال‌های برومند» اشاره کرد.

عشق به وطن، هویت ملی و دعوت به صلح از ویژگی‌های آثار این نویسنده مسیحی محسوب می‌شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.