خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رمان‌نویس مسیحی از همدلی ملی می‌نویسد و از صلح و آشتی اقوام و ادیان سخن می‌گوید

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، او از همدلی ملی می‌نویسد و از صلح و آشتی اقوام و ادیان سخن می‌گوید؛ آری تمام دغدغه‌ این رمان‌نویس مسیحی شنیده شدن یک‌ صدای واحد از سرزمین‌اش در مقابل بدخواهان و دین‌ستیزان است.

جمله‌ها و عبارت‌ها در رمان‌های «فلورانس مالخام» برای پر کردن فاصله‌های احتمالی میان تک‌تک ایرانیان به کار می‌رود و معتقد است «در عصری که نوک پیکان دین‌ستیزان «صلح» را نشانه گرفته‌است و برای فاصله انداختن بین بشریت و به جان هم انداختن آنان شب و روز نقشه می‌کشند و بر طبل نفاق می‌کوبند، قلمش مهر باطلی بر نقشه‌های دشمنان این سرزمین می‌کشد و تعبیر خوابشان را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد».

نخستین سوال مصاحبه‌ام با این رمان‌نویس را از زمان و مکان تولد و نقطه آغاز فعالیتش کلید زدم و چنین پاسخ داد که متولد سال ۱۳۴۸ شمسی در کرمانشاه بوده و مدت ۳۳ سال است که ساکن ارومیه می‌باشد؛ گویا نویسندگی را به طور جدی از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده‌است و نخستین اثرش «در اوج» نام دارد.

«مالخام» افزود: نویسندگی در حقیقت خلق موقعیت‌های ذهنی و نقش انسان‌هایی است که دوستشان داریم تا آنان را در کنارمان ببینیم؛ دنیای آرمان‌ها و خلق افق‌های روشن است.
این رمان‌نویس مسیحی در پاسخ به این سوال که موضوع رمان‌هایش بیشتر در چه زمینه‌هایی است و دلیل پرداختن وی به این موضوعات چیست؟ اظهار داشت: موضوع اصلی رمان‌ها «زندگی ملت ایران با فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب رنگارنگ است و تلاش کرده‌ام تا بگویم جهان یک خانه بزرگ و جهانیان یک خانواده بزرگ هستند البته اگر دین‌ستیزان بگذارند…»

وی ادامه داد: تمام آرزویم صلح و آشتی در پهنه جغرافیایی ایران است و البته صلح «درون»؛ یعنی آشتی هر انسان با خود و سپس با تمام دنیا.
وی در خصوص تعداد کتاب‌های منتشر شده‌اش نیز اظهار داشت: تاکنون ۲ عنوان کتاب با نام‌های «در اوج» و «نهال‌های برومند» از من به چاپ رسیده‌ و سومین کتابم رو به پایان است.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکلاتی که پیش‌رو داشته و موجب شده تا نتواند طبق خواسته‌اش قلم بزند، اظهار داشت: در هر کاری مشکلات کوچک و بزرگی وجود دارد و برای من توزیع کتاب مشکل عمده بوده و لاینحل مانده‌است؛ متاسفانه کتاب‌های چاپ شهرستان امکان پخش در کل کشور را ندارد.
وی در خصوص انتظارش از مسوولان نیز گفت: امیدوارم جامعه و مسوولان بستر گفتن و نوشتن را فراهم کنند و فرهنگ کتابخوانی را از سنین بسیار پایین ترویج دهند.
«مالخام» در خصوص رنج بزرگی که در حال حاضر نویسندگان را آزار می‌دهد؟ بیان کرد: از قول همه نمی‌توانم سخن بگویم ولی هزینه‌هایی که نویسنده متحمل می‌شود زیاد است و کتابخوان کم.

این رمان‌نویس ادامه داد: مساله پخش کتاب هم که جای خود دارد؛ امیدوارم نهادهای مربوطه از نویسندگان بیشتر حمایت کنند و تسهیلاتی در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند کتاب‌ها را به چاپ برسانند و در کشور توزیع کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی رنگین کمانی از اقوام و ادیان الهی مختلف بوده و در طول تاریخ از میان همین اقوام و ادیان مختلف نویسندگان، هنرمندان و فرهیختگان برجسته‌ای ظهور کرده‌اند و عرصه فرهنگ و هنر آذربایجان را زینت‌ داده‌اند.

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.