خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش‌های مختلف جامعه مذهبی آمریکا به ترور سردار سلیمانی

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ RNS در اخبار امروزش گزارشی را به واکنش‌های متفاوت رهبران مذهبی آمریکا به ترور سردار سلیمانی اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است: واکنش‌های رهبران و جامعه مذهبی آمریکا به اقدام ترامپ متفاوت بوده است؛ از واکنش‌های تند مخالف گرفته تا نظرات صلح‌جویانه‌. ولی حتی حامیان انجیلی سرسخت ترامپ نیز واکنش مثبتی به این اقدام نشان نداده‌اند.

فرانکلین گراهام، پسر بیلی گراهام از برجسته‌ترین حامیان انجیلی ترامپ در توییتی پس از اتهام‌زنی به سردار سلیمانی و انتقاد به حضور او در سوریه و منطقه نوشته است: «باید دعا کنیم خداوند به رئیس جمهور ترامپ عقل دهد و خانواده و سربازان ما را در آن منطقه از شر محافظت کند.»

کشیش کارولینای جنوبی در توییتی نوشت: «پروردگار عزیز، ما را از جنگ جهانی سوم محافظت می‌کند؛ در برابر کسانی که تخت ریاست جمهوری شما (ترامپ) در پی صدمه زدن به ما هستند».

کویکرهای واشنگتن (از فرقه‌های مسیحی پروتستان) نیز در واکنش به حادثه تروریستی به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، این اقدام را محکوم کردند و از کنگره خواستند به نفع صلح جهانی سخن بگوید.

برخی دیگر، مانند امام محمد الهی، رهبر مذهبی شیعه در دیترویت نیز بر لزوم صلح تأکید کردند.

نیهاد عواد مسلمان، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی_ اسلامی در توییتی به زبان عربی نوشت: ممکن است ترامپ بکوشد از این اتفاق برای پوشش دادگاه استیضاح خود و انتخاب مجددش در انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کند.

برخی گروه‌های یهودی در ایالات متحده نیز با نگرانی درباره عواقب احتمالی این اقدام، واکنش نشان دادند و در توییتر خود نوشتند: «نه به جنگ با ایران».

برخی از مسیحیان انجیلی نیز  با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: «ما از همه مسیحیان دعوت می‌کنیم تا در محکوم کردن این اقدام اخیر (تجاوز دولت ترامپ) به ما بپیوندند». این بیانیه ضمن تأیید اینکه همه مسیحیان صلح‌جو نیستند، اظهار داشت حمله به سردار سلیمانی هیچ یک از معیارهای نظریه‌ی جنگ عادلانه (که نخستین بار توسط آگوستین، از پدران کلیسا، مطرح شد) را برآورده نمی‌کند.

به طور کلی واکنش‌های مختلف رهبران مذهبی به اقدام ترامپ، موجی میان مذهب های آمریکایی به راه انداخت که در رسانه‌های اجتماعی نیز دست به دست شد؛ تا بعد از ظهر جمعه، هشتگ #PrayforPeace (دعا برای صلح) در توییتر نوشته می‌شد که مخالفت جنگ با ایران را نشان می‌داد.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.