خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی دربارۀ افزایش موج یهودی‌ستیزی در آمریکا

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ «نیگل چیوایا» در مقاله خود در ان‌بی‌سی نیوز می‌نویسد: ممکن است افزایش حملات به یهودیان تصادفی بنظر برسد اما آمارها نشان می‌دهد رخدادهای اخیر بخشی از موج یهودی ستیزی در آمریکاست که در دهه اخیر افزایش داشته است.

حمله به مراسم حنوکا و مجروح کردن پنج یهودی با چاقو (در نیویورک)، تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی یهودیان و برجا گذاشتن چهار کشته (در نیوجرسی) و مضروب کردن زنی یهودی در بروکلین بخشی از اتفاقاتی ست که طی همین چند ماه اخیر رخ داده‌اند.

در سال ۲۰۱۴، ۶۰۹ جنایت ضد یهودی به اف بی آی گزارش شد و این آمار تا سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافت و به ۸۳۵ واقعه رسید. آمارهای سال  ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از خودش کاهش نشان می‌دادند و این درحالی بود که همچنان گزارشاتی از حملات جنایتکارانه، قتل و آتش‌سوزی وجود داشت. ۳۹ حمله ضد یهودی در سال ۲۰۱۸ به یکی از مراکز آمار (ADL) گزارش شد و آمار سال ۲۰۱۹ (هنوز نهایی نشده است) نشان از رشد تقریبا ۲۰ درصدی دارد.

گفته می‌شود این موج در بزرگترین شهرهای آمریکا نیز مشهود است. تحلیل داده‌های جنایات فدرال و محلی نشان می‌دهند یهودیان بیشترین هدف این حمله‌ها و ستیزها در نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند. تحلیل مقدماتی این داده‌ها در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که نیویورک بیشترین جنایات ضد یهودی را از سال ۱۹۹۲ تا کنون به ثبت رسانده است.

کارشناسان تا کنون نتواسته‌اند دلایل و انگیزه‌های روشنی برای این اقدامات بیابند و برخی از آنها را به احساسات ملی‌گرایانه یا بعضی جنبش‌های اسرائیلی- عبری نسبت داده‌اند. اما چیزی که روشن است روند رو به رشد این حملات و افزایش نگرانی‌ها درباره عواقب این دست اقدامات در میان آمریکاییان است.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.