خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه برنامه‌های خود می‌دانیم

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، موبد اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان تهران در نشست علمی حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران، الگوی تحقق عدالت اجتماعی که امروز ۲۴ دی ماه برگزار شد، با بیان اینکه خداوند هرچه آفریده قوانینی جهان‌شمول و همواره یکسان دارند، گفت: خداوند به انسان فطرت، خرد، وجدان و عقل بخشیده است و بر پایه علوم عقلی و‌ اخلاقی مردم را به سوی‌ راستی و‌جهان را به‌ سوی پیشرفت رهنمون‌ می‌کند.

وی با بیان اینکه همه پیامبران از سوی یک خدا مبعوث شده‌اند تا مردم را به عبادت هدایت کنند، افزود: انسان‌ها باید در جامعه اخلاق نیکو‌ بگسترانند و عقل و دین را پیش گیرند تا جز راست نگویند و‌ جز راست نپویند.

خورشیدیان با اشاره به اینکه خداوند رب العالمین است و‌ به مخلوقاتش عشق می‌ورزد، خاطرنشان کرد: همه باید به خرد و وجدان توجه کرده و‌ مهرورزی کنند تا عشق الهی سرلوحه اندیشه، گفتار و‌ کردار آن‌ها شود.

رئیس انجمن موبدان تهران گفت: همه افرادی که در بهمن ۵۷ حضور داشتند، به یاد‌می‌آوردند که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند توحید سرلوحه امور باید باشد. بر همین اساس بود که در اصول ۱۳ و ۲۰ قانون اساسی همه ادیان توحیدی به رسمیت شناخته شدند.

وی با بیان اینکه همه ما روحانیون ادیان یکتاپرست می‌دانیم که حقوق بشر حق خدادادی و‌ طبیعی همه انسان‌ها در جهان است، افزود: اگر انسان‌ها حقوق تشریعی و عقیدتی، عرفی  و فرهنگی‌خود را ساماندهی نکنند، نمی‌توانیم انتظار تحقق الگوی‌ اجتماعی از خانواده تا جامعه جهانی را داشته باشیم.

خورشیدیان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان جانشین امام‌خمینی (ره) به اصول پایند است، گفت: ایشان بیانیه‌ای را به عنوان بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ فرمودند که این بیانیه نقشه راه و‌ چشم‌انداز روشنی برای تضمین آینده روشن محسوب می‌شود که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه اقوام در تمام عرصه‌های اجتماعی در راه آبادانی، پیشرفت و دفاع مقدس از میهن الگویی باشیم و ما نیز در این مسیر فعالیت خواهیم کرد و آن را سرلوحه اقدامات خود می‌دانیم. البته برای اجرای بهتر این بیانیه باید دستور رهبری به مجریان قانون و قوه قضاییه هم به درستی ابلاغ شده و در مسیر تحقق آن اقدامات روشنی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.