خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استاندار اصفهان: همراهی، همیاری و احساس مسوولیت ارامنه باعث افتخار است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، عباس رضایی سه‌شنبه در دیدار با اسقف سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کلیسای تاریخی وانک اصفهان به مناسبت آغاز سال نو مسیحی افزود: همراهی، همیاری و احساس مسئولیت خلیفه‌گری و هموطنان ارمنی در که روزهای اخیر و همانند سال‌های گذشته با هموطنانشان همراه بودند باعث افتخار است و به طور قطع هر ملتی با هفکری و همدلی می‌تواند بر مشکلات و سختی‌ها غلبه کند.

وی افزود: چند روزی است مردم بزرگ ایران به علت هجمه استکبار جهانی، فشارهای سختی را تحمل می‌کنند، از یک طرف شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش از جمله ابومهدی مهندس و از طرف دیگر غم از دست دادن عزاداران در مراسم تشییع آن شهید بزرگوار و سانحه هواپیمای مسافربری غم بزرگی برای ملت شریف ایران است.

رضایی گفت: پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش ازجمله ابومهدی مهندس که برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه با گروه “ضدصلح” و “ضد انسانی” داعش تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری کردند  فضای زیبای همراهی و همدلی مردم در تشییع این شهدا در کشور ایجاد شد و مردم از شهدای امنیت خود و منطقه قدردانی کردند، ولی شاهد حادثه ناگوار برای هموطنان در مراسم تشییع در کرمان و روز بعد از آن سانحه هواپیمایی اوکراین بودیم که بر اثر خطای انسانی بوقوع پیوست.

استاندار اصفهان گفت: نباید حلاوت و شیرینی سالروز ولادت حضرت مسیح (ع) را فراموش کرد و می‌بایست دستورات پیامبران الهی که هدفشان سعادت انسان‌ها و  نویدبخش آزادی و آزادگی در سراسر جهان است را سرلوحه کارها قرار دهیم و این تفاوت نظام الهی با نظام استکبار است که استکبار تنها به دنبال منافع مادی است.

وی آغاز سال نوع مسیحی را به اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و همه هموطنان ارمنی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در اجرای آرمان‌های الهی سال پر از موفقیت داشته باشند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: هرچند از یک سو شهادت ایشان خسران بزرگی است ولی خون مقدس این شهید، غرور و اتحاد ملی را برای هم میهنان به ارمغان آورد و سپهبد قاسم سلیمانی از چنان ارزش و مقام بالایی برخوردار بود که چیزی جز شهادت لایق وی نبود.

اسقف سپیان کاشچیان ادامه داد: از طرف خود و شورای خلیفه گری و جامعه ارامنه، برای از دست دادن هموطنان در مراسم تدفین سپهبد شهید سلیمانی و سانحه هوایی ابراز همدردی و همدلی می‌کنیم و در کنار هممیهنان دعا می‌کنیم که سال جدید سال پر از خوشی و محبت و پر از دستاوردهای بزرگ برای هموطنان باشد.

در این دیدار نیز آقای واروژ میناسیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز با یادآوری رشادت‌های سپهبد قاسم سلیمانی در سوریه به نقل از ارامنه ساکن سوریه بر ارزش های این بزرگوار تاکید کرد.

حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند.

پیشینه سکونت ارامنه مسیحی در اصفهان به دوره صفویه بازمی گردد و علاوه بر محله جلفا در برخی روستاها و شهرستان‌های تابعه این استان نیز زندگی می‌کنند.

ارامنه دارای کلیساهای متعدد در گوشه و کنار استان اصفهان و آزادی در انجام مناسک و برپایی آئین‌های مذهبی و اجتماعی خود هستند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.