خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شورای میان ادیانی بوسنی و هرزگوین خواستار احترام به اماکن مذهبی شد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)  شورای بین ادیان بوسنی و هرزگوین حملات به مسجد کارسیسکا در دوبیتسا و معبد سنت ساوا در شهرک بلاژوج در ایلیدزا در سارایوو پایتخت این کشور را محکوم کرد. این شورا ضمن محکوم کردن حملات به مراکز دینی، از مقامات ذیصلاح خواست تا عاملان این اقدامات خرابکارانه را شناسایی و به سزای اعمال شان برسانند.

در بیانیه این شورا بر صلح و همزیستی میان مذهبی تاکید شده و از مردم خواسته شد به حرمت و صیانت اماکن مذهبی به عنوان یک میراث فرهنگی مشترک احترام بگذارند.

گفتنی است در روز جشن سال جدید مسیحیان ارتدوکس، گروهی از خرابکاران به معبد سنت ساوا در نزدیکی سارایوو خسارت زدند و صندوق پول این مسجد را نیز به سرقت بدند.

خساراتی نیز به ساختمان کلیسا وارد شده و باعث جریحه دار شدن احساسات مسیحیان شد. به گفته پلیس این اولین باری نیست که این کلیسای ارتدوکس مورد هدف حمله خرابکارها قرار گرفته است

همچنین امروز نیز مسجد کارسیسکا در دوبیتسای بوسنی مورد حمله قرار گرفت.

به گفته امام جماعت مسجد پنجره مسجد شکسته و خساراتی به این مسجد که قرار بوده در تابستان افتتاح شود وارد آمده و نمای بیرونی آن آسیب دیده است. حادثه به مقامات مربوطه گزارش شده است.

این اولین حمله به مسجد کارسیسکا در این شهر نیست. حملات و بدرفتاری کلامی در منطقه اطراف این مسجد رایج است. آخرین حمله در اکتبر سال گذشته رخ داده است. شهردا   این حمله را محکوم کرد.

این مسجد در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده است. حیاط مسجد به عنوان یک اثر ملی بوسنی و هرزگوین به ثبت رسیده است. این مسجد در ۱۹۹۲ در جنگ بوسنی توسط صرب ها تخریب شده و در ۱۰ آگوست ۲۰۰۳ بازسازی گردید.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.