خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایرانی بودن، سرفصل مشترک اقلیت‌های دینی است

به گزارشردنا (ادیان‌نیوز)؛  «حجت‌الاسلام و المسلمین ناصرخدایاری»، ۲۸ دی، در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی اقلیت‌های مذهبی دهه فجر، که با هدف برنامه ریزی در رستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی هنری استان در ایام دهه فجر تشکیل شد، اظهار کرد: ایرانی بودن سرفصل مشترک اقلیت های دینی استان آذربایجان‌غربی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، افزود: اقلیت‌های دینی در هر برهه‌ای که انقلاب نیاز داشته، همپای برادران مسلمان خود در راهپیمایی‌ها، شادی‌ها و تمامی عرصه‌ها حضوری پرشور و عمیق داشته اند  و هدف انقلاب اسلامی نیز زندگی مسالمت آمیز است.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز این ایرانی بودن را به تمام دنیا نشان داد و به تمامی انسان های مظلوم فارغ از هر قوم‌ و نژاد و مذهب یاری رساند.

این مسوول خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی بدلیل اینکه وارد دوره رشد شده  و توفیق روزافزون نظام جمهوری اسلامی عامل اصلی عناد دشمنان با این نظام مقدس و ملت آزاده ایران است.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس هیچ طبقه ای از اقشار و ادیان مختلف نبوده که در این ایام نقشی نداشته باشد و همه در کنار هم در صحنه‌های جنگ حضور داشتند و شهیدانی را تقدیم این نظام کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه تبیین راهبرد محتوایی و اجرایی برنامه های دهه فجر بوده و باید سعی کرد از برنامه های کلیشه‌ای در این ایام پرهیز کرد و برنامه هایی اجرا شود که تاثیر عمیق تری بر افکار عمومی مخصوصا قشر جوان داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: از روز دوازدهم بهمن ماه سال جاری و با آغاز دهه فجر برنامه‌های فرهنگی هنری و اقلیت‌های دینی در سراسر آذربایجان‌غربی به منظور بزرگداشت ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه های دهه فجر امسال متفاوت‌تر از سال های قبل بوده و دشمن درصدد ایجاد حاشیه است که باید نشان دهیم که به این حاشیه ها توجه نخواهیم کرد و با اجرای برنامه های عمیق، معنادار این را به تمام دنیا نشان دهیم.

وی خاطر نشان کرد: به صدا درآوردن ناقوس کلیساها همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی توسط انجمن آشوریان و نمایندگان خلیفه‌گری ارامنه، مراسم دعا و نیایش توسط کلیساهای آذربایجان‌غربی و دیدار از خانواده‌های معظم شهدا آشوری و ارمنی توسط مسئولان استانی و برگزاری ویژه برنامه جشن  دهه فجر ونمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اقلیت‌های دینی استان است.

در ادامه هر یک از اعضای کمیته به بیان برنامه های پیش بینی شده این دستگاه ها در ایام دهه مبارک فجر پرداختند.

پایان پیام/ ص

http://shabestan.ir/detail/News/882180

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.