خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایشگاه «فرهنگ‌های مسلمانی دور و نزدیک» در موزه کودک اوماها

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ نمایشگاه اسلامی جدیدی که در موزه کودک در شهر اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا با نام «از آمریکا به زنگبار: فرهنگ های مسلمانی دور و نزدیک» از روز شنبه افتتاح شده، به آشناسازی مسلمانان با بسیاری کشورهای اسلامی مبادرت کرده است.

دراین نمایشگاه کودکان با فرهنگ های اسلامی حداقل ۵۲ کشور مختلف آشنا می شوند.

این نمایشگاه تعاملی که قرار است تا ۱۹ آوریل برگزار شود ، خانواده ها و فرزندان شان  را در یک سفر میدانی از تجربه ها قرار می دهد ، از تهیه چای با ادویه های سنتی گرفته تا سفر از طریق اقیانوس هند با یک داو (قایق) همراهی می کند.

این نمایشگاه توسط موزه کودکان منهتن ساخته شده است. و در ایالت نبراسکا توسط موزه کودکان اوماها و مؤسسه مسلمانان آمریکایی برپا شده است.

هدف این است که خانواده ها نه تنها در اوماها بلکه در سراسر جهان در مورد جوامع مسلمان بیشتر بدانند.

هشام بسما ، عضو هیئت مدیره مؤسسه مسلمانان آمریکا در اوماها ، گفت که این شهر حدود  ۷ هزار مسلمان را در خود جای داده است و این نمایشگاه راهی برای معرفی فرهنگ های اسلامی و درک این دین از خود در سراسر ایالت است.

بسما گفت: ما می خواهیم به این ترتیب پیام خودمان را برسانیم.

بسما که در روز افتتاحیه به همراه خانواده خود حضور یافت ، گفت که چندین مورد از غرفه ها نیز از خانواده های مسلمان محلی است که می خواستند فرهنگ خود بیشتر به اشتراک بگذارند.

لیندی هایر، مدیر اجرایی موزه کودکان ، گفت: تیم موزه از افتتاح این نمایشگاه هیجان زده است.

موزه کودکان در سال ۲۰۱۸ میزبان نمایشگاهی از فرهنگ چین بود. هایر گفت که جامعه از این نمایشگاه لذت بردند و بنابراین و از نمایشگاه های مشابه دیگری درخواست داشته اند. بنابراین وی تصمیم گرفت نمایشگاه جدیدی را به عنوان راهی برای آگاهی مردم در مورد جوامع اسلامی وارد کند.

هایر گفت:  این یک روش منحصر به فرد برای معرفی نه تنها فرهنگ مانند چین ، بلکه فرهنگ های اسلامی است که در سراسر جهان یافت می شود.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.