خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جمهوری اسلامی احترام زیادی برای پیروان ادیان الهی قائل است

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با حضور در کلیسای وانک با «سیپان کاشچیان» اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و سال نوی میلادی را به همشهریان مسیحی تبریک گفت.

حجت الاسلام انصاری در این دیدار با تبریک سال نوی میلادی و تشکر از اظهار همدردی نسبت به شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هواپیما و مراسم تشییع شهید سلیمانی توسط خلیفه گری ارامنه و اسقف اعظم و موضع گیری مناسب و خوب آنان در محکوم کردن جنایات تروریستی منطقه گفت: باید برای تبریک سال نوی میلادی زودتر خدمت می‌رسیدیم اما وقایع اخیر از جمله شهادت سردار سلیمانی و همراهان او و اتفاقات پس از آن سبب شد که این دیدار به تعویق بیفتد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تقدیر از همراهی و همکاری همیشگی دوستان ارامنه در اصفهان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی احترام زیادی برای پیروان ادیان الهی قائل بوده و ما نیز تاکنون با همشهریان ارامنه همکاری‌ها و برنامه‌های خوبی داشته‌ایم.

وی اصفهان را یکی از نمونه‌های همراهی های مردم ایران با پیروان ادیان توحیدی به ویژه همشهریان ارامنه دانست و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های مختلفی برای تجلیل از پیروزی انقلاب اسلامی داریم و بدون شک با همراهی پیروان سایر ادیان توحیدی همچون سال‌های گذشته برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت دهه فجر داشته باشیم.

سیپان کاشچیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار با خیرمقدم خدمت حاضران اظهار کرد: امسال در دیدار ما وقفه افتاد به دلیل اتفاقاتی که روی داده و جا دارد برای این اتفاقات عرض تسلیت داشته باشیم و گرچه دشمنان می‌توانند با دسیسه عملیات تروریستی انجام دهند اما این سردار با شهادت خود همچون زمان حیاتش برای کشور و منطقه پیروزی‌هایی به همراه آورد.

وی با بیان اینکه این شهادت در کنار تلخ بودن اما دستاوردهایی نیز داشت، تصریح کرد: در وهله نخست باعث بیشتر شدن وفاق و همدلی ملی شد و در کنار آن اتصال و همراهی مردم با آرمان‌های نظام و دین مقدس اسلام بیشتر شد.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با تاکید بر اینکه کشورهای مستکبر به دنبال دسیسه برای ایجاد تفرقه هستند اما ما مردم ایران باید تلاش کنیم اتحاد خود را حفظ کنیم، گفت: گرچه به عنوان اقلیت مذهبی در این کشور زندگی می‌کنیم اما همواره خود را جزو لاینفک این سرزمین می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما همواره وفاداری خود را به این نظام حفظ کرده و تلاش کردیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم که البته تمام این حس تعلق و محبت به علت برخورد مناسب و برادرانه مردم و مسئولان اتفاق افتاده و امیدواریم در سال‌های آینده با همین حس برادری در کنار هم زندگی کنیم.

خاطرنشان می‌شود، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با حضور محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل، رئیس شورای خلیفه خلیفه گری و رئیس هیئت‌های مذهبی ارامنه اصفهان انجام شد./

پایان پیام/ ص

http://shabestan.ir/detail/News/883050

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.