خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده ارامنه در مجلس: نباید با هجمه به شورای نگهبان مستمسک به‌دست دشمن داد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کارن خانلری نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش و جایگاه شورای نگهبان گفت:‌ شورای نگهبان در طول سال‌های فعالیت‌های خود نشان داده که یک ارگان فراجناحی است و در حوزه انتخابات و رد و تأیید صلاحیت کاندیداها به صورت فراجناحی و بی‌طرف عمل‌ می‌کند.

وی افزود: غرض سیاسی و جناحی در فعالیت‌های شورای نگهبان جایگاهی ندارد اما به هر حال  ممکن است سوءتفاهماتی پیش بیاید که این سوءتفاهمات هم قابل حل است و راهکارهای قانونی برای آن پیش‌بینی شده که می‌توان به راهکار اعتراض داوطلبان اشاره کرد و می‌توان از این طریق اقدام کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت:‌ بسیاری از داوطلبان را دیده‌ام که سوءتفاهماتی‌ درباره صلاحیت‌شان وجود داشته و اینها نیز در اعتراض خود توضیحاتی را به شورای نگهبان ارائه کردند و منتظر پاسخ شورای نگهبان هستند.

خانلری خاطرنشان کرد: این بررسی صلاحیت نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها نیز وجود دارد و اگر کسی شرایطش برای نمایندگی احراز نشود امکان کاندیداتوری وی وجود ندارد و این موضوعی نیست که تنها منحصر به کشور ما باشد.

وی افزود:‌ به نظر من وقتی راهکار اعتراض داوطلبان و رد صلاحیت شده در قانون پیش‌بینی شده و در حال اجرا است هجمه وارد کردن به شورای نگهبان موضوعیتی ندارد و بهتر است معترضین در راهکارهای پیش‌بینی شده در این زمینه استفاده کنند.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: اینکه هنوز نتیجه بررسی اعتراضات مشخص نشده عده‌ای به شورای نگهبان هجمه می‌کنند پیش‌ داوری است و این هجمه‌ها علیه شورای نگهبان منطقی ندارد.

خانلری در پایان گفت: از این مسائل گذشته حفظ انسجام ملی در شرایط فعلی از بیشترین اهمیت برخوردار است ما در شرایط فعلی دشمن خارجی کم نداریم و نباید در این شرایط با هجمه وارد کردن به شورای نگهبان  هدف قرار دادن این ارگان مستمسکی به دست دشمن داد چرا که انسجام ملی یک اصل فراتر از این مسائل  و مباحث از جمله موضوع انتخابات است.

انتهای پیام/ ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.