خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس زمینه لغو قانون تجرد اجباری کشیش‌ها را فراهم کرد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز) به نقل از lifesitenews، روبرتو دوماتیو، مورخ کاتولیک بر اساس اسنادی که از برخی از اسقف‌ها دریافت کرده است، اظهار می‌کند که پاپ در موعظه خود در جلسه شورای اسقفی منطقه آمازون اعلام کرد که فضا را برای لغو تجرد کشیش‌ها در کلیسای آمریکای لاتین باز خواهد کرد.

مطابق اسناد به‌دست‌آمده توسط وب‌سایت Corrispondenza Romana، در متن موعظه پاپ که قرار است در ماه فوریه منتشر شود بخشی به مسئله تجرد اجباری کشیشی اختصاص یافته است.

دوماتیو اعتقاد دارد که گنجاندن این بخش در موعظه پاپی می‌تواند به‌طور مؤثری برای اسقف‌های آلمان و سایرین در جهت تحقق «روحانی متأهل» راهگشا باشد. وی می‌نویسد: «هیچ دلیلی وجود ندارد آنچه در بعضی از مناطق آمریکای لاتین مجاز است، در سایر مناطق جهان ممنوع باشد».

کلیسای واتیکان همواره نسبت به گشایش مقام کشیشی برای مردان متأهل مقاومت نشان داده است. اما پاپ فرانسیس از مدافعان تأهل کشیش‌ها در مناطق خاص است و مسئله کشیش‌های متأهل به عقیده پاپ می‌تواند یک راه حل برای جلوگیری از کاهش محسوس تعداد کشیش‌های کاتولیک در سال‌های اخیر باشد.

می توانید متن کامل خبر را اینجا ببینید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.