خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت‌الاسلام قرائتی: استفاده‌ها از قرآن سطحی است

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام محسن قرائتی در آئین اختتامیه هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت در اراک، با بیان اینکه بسیاری از مشکلات از نداشتن جرات و جسارت ناشی می‌شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی باید پویا بوده و هدفمند حرکت کند تا به دام گرگ‌ها و دشمنان بین المللی نیفتد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به وجود یک میلیون مهندس در کشور اشاره و اضافه کرد: در نظام مهندسی ۶۰۰ هزار مهندس عضو هستند و تقریبا یک سوم پول مملکت صرف ساخت و ساز می‌‍شود اما در راستای این ساخت و سازها به قرآن توجهی نشده این در حالی است که در رابطه با ساخت و ساز نیز در قرآن آیاتی آمده که قابل تامل است.

وی با بیان اینکه دست ما از اسلام خالی است و به درستی از آموزه های آن بهره نمی بریم به آیه “والتین و الزیتون” اشاره کرد و گفت: در قرآن یک بار نام انجیر و شش بار کلمه زیتون تکرار شده و ژاپنی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که خوردن یک انجیر بهمراه ۶ زیتون آثار فراوانی دارد.

قرائتی اضافه کرد: توجه به قرآن و تفسیر قرآن باید در دستور کار همه قرار گیرد . با سالی یکبار مطالعه قرآن نمی‌توان به اهداف مدنظر رسید بلکه نیاز است روزانه و مرتب این مطالعه و تفسیر انجام شود.

وی اضافه کرد: هنوز با جدیت از آموزه های قرآن استفاده نمی کنیم. استفاده‌ها از قرآن سطحی است و به معنای واقعی اسلام نرسیده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در این جلسات باید با مدیریت صحیح از وجود دانشجویان و جوانان بیشتر استفاده کرد تا بهره لازم و کافی را ببرند و این جلسات آثار خود را به خوبی نشان داده و تاثیرگذار باشد تا به نتایج عملی دست پیدا کنیم. این چنین اجلاس ها باید بارور شده و آثار و برکات خوبی را به همراه داشته باشند.

قرائتی با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان افزود: با توجه به اینکه ۳ ماه تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان فرصت باقی است، در نتیجه نیازمند یک کار ویژه برای تفسیر قرآن هستیم که می‌طلبد در این راستا جلسات قرائت محلی و خودجوش توسط خود افراد برگزار و قرآن احیا شود و در این خصوص ما نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

براساس این گزارش، هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت به مدت دو روز از ۱۰ بهمن با حضور مسوولان کشوری و استانی در اراک برگزار شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی همچون مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از منظر قرآن و عترت، اهمیت رشد جمعیت در استقلال کشور، نقش جامعه پزشکی در محرومیت‌زدایی، پژوهش‌های قرآن و عترت در حوزه سلامت، شاخصه‌های بیمارستان اسلامی از جمله برنامه‌های جانبی هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت بوده است.

در پایان این همایش از فعالان قرآنی و برگزارکنندگان این همایش سراسری نیز تجلیل شد.

انتهای پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.