خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماموستایان مرزبانان ادیان و اعتقادات مردم هستند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، یحیی نظری پیش از ظهر امروز در همایش امامان جمعه و جماعت، هیات امنا و خدام مساجد شهرستان سنندج که در مجتمع فرهنگی نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در راستای فقرزدایی همواره گام برداشته‌اند که اقدامات آنها در این راستا ارزشمند است.

وی برپایی موکب اربعین توسط اوقاف و پذیرایی از زائران اربعین را نیز اقدامی موثر و قابل تحسین خواند و گفت: اوقاف و امور خیریه در راستای پذیرایی از زائران اربعین تمام توان خود را بکار گرفتند.

وی با اشاره به دو مولفه مهم اسلامخواهی و دموکراسی در شکل‌گیری این انقلاب افزود: اگر مردم و رهبری نبودند انقلاب پیروزی نمی‌رسید و امروز نیز در برهه‌ای به سر می‌بریم که استقلال طلبی مردم ایران موجب شده تا فشارهای اقتصادی و تحریم‌های زیادی را تحمل کنیم.

معاون سیاسی فرماندار سنندج اعلام کرد: انقلاب ثابت کرده با برگزاری انتخابات متعدد مردم را در سرنوشت خود دخیل می‌داند و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۴۰ انتخابات در کشور با مشارکت مردم برگزار شده است.

نظری عنوان کرد: مردم در طول ۴۰ سال ثابت کرده‌اند نظام و انقلاب را دوست دارند و با حضور گسترده‌شان می‌توانند دشمن را از کشور بیرون کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال اتفاقاتی از جمله شهادت سردار دلها و سقوط هواپیما رخ داد و ممکن است در اذهان مردم تاثیرات منفی برجای بگذارد، افزود: در این برهه زمانی نیاز است مردم در دوم اسفندماه در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و بار دیگر حماسه‌آفرین این مرز و بوم باشند.

وی با اشاره به اینکه ماموستایان همواره مرزبانان ادیان و اعتقادات ما هستند و امیدواریم مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنند، اضافه کرد: امامان جمعه و جماعت باید مردم را از طریق تریبون در اختیار خود، به شرکت در انتخابات دعوت کنند تا شاهد انتخابات مناسب و در خور شان مردم باشیم.

معاون سیاسی فرمانداری سنندج افزود: از مجموع ۹۶ نفری که برای انتخابات در شهرستان سنندج ثبت نام کردند ۳۹ نفر تایید شدند و پا به عرصه‌ی رقابت انتخابات گذاشته‌اند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

سنت وقف رشد شاخص‌های فرهنگی و مذهبی جامعه را به‌دنبال دارد

امام جمعه سنندج نیز در این مراسم گفت: اجرای سنت حسنه وقف در جامعه رشد شاخص‌های فرهنگی و مذهبی را به‌دنبال دارد و آثار و برکات آن در جامعه ماندگار است.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد: در طول تاریخ علما، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند چون در سنگر ارشاد و هدایت بشریت کار می‌کردند.

وی با اشاره به وقف و کار خیر به عنوان سرمایه مردم کردستان افزود: سعادت بشریت جز ایثار برای دیگران میسر نمی‌شود و فداکاری مردم ایران به ویژه کردستان که ایثار می‌کنند و از مال خود می‌گذرند، همگی مایه افتخار است.

وی خاطر نشان کرد: فایده و حکمت در وقف باید برای مردم تشریح شود تا مردم به ارزش آن پی ببرند که یکی از فواید آن ایجاد زمینه تقرب با خداوند و قرار دادن سرمایه در راه خدا است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایجاد رغبت و تمایل داشتن خداوند و دوست داشتن او با اطاعت از فرامین او و ایجاد صدقه جاریه برای فرد از دیگر فواید وقف به شمار می‌رود.

ماموستا رستمی بیان کرد: زمانیکه انسان فوت می‌کند صدقه جاریه و دعای فرزند صالح، برای او ماندگار خواهد بود.

وی گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق رای یک وظیفه شرعی است که باید همه ما در این انتخابات شرکت کنیم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.