خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احداث تونل برادری بین مسجد و کلیسای جامع در اندونزی

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از جاکارتا پُست، جوکو ویدودو (Joko Widodo)، رئیس‌جمهور اندونزی، با اعلام این خبر گفت: پروژه نوسازی مسجد استقلال (Istiqlal) شامل ساخت تونل زیرزمینی موسوم به تونل برادری است و این مسجد را به کلیسای جامع جاکارتا در طول جاده مرکزی این شهر متصل خواهد کرد.

مسجد استقلال و کلیسای جامع جاکارتا به دلیل همکاری‌ در برپایی مراسم دینی مانند کریسمس و عید فطر شهرت و محبوبیت خاصی در اندونزی کسب کرده‌ و مسلمانان و کاتولیک‌ها معمولاً در طول جشن‌های بزرگ، فضای پارکینگ مساجد و کلیسا را به اشتراک گذاشته و در فعالیت‌های بین ادیانی با یکدیگر شرکت داشته‌اند.

مسجد استقلال بزرگترین مسجد اندونزی و جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید و می‌تواند در حدود ۲۰۰ هزار نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد در سال ۱۹۷۸ ساخته و سال ۱۹۹۹ بازسازی شد.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور‌ با اکثریت مسلمان به حساب می‌آید و ۸۸ درصد جمعیت آن پیرو دین اسلام هستند. حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۲۶۷ میلیونی اندونزی را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.