خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور چشمگیر نمایندگان ادیان و اقلیت‌های دینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصفهان

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم در خیابان‌ها و میدان امام اصفهان برگزار شد و نمایندگان ادیان الهی از جمله ارمنی‌ها، کلیمیان و زرتشتیان نیز در این آیین حضور داشتند.

جمعی از هموطنان کلیمی، ارامنه و زرتشتی مانند سال‌های گذشته همراه با مردم در راهپیمایی و جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اصفهان شرکت کردند و اتحاد و همبستگی خود با ملت ایران را به جهانیان نشان دادند.

نمایندگان اقلیت‌های دینی با حضور در این راهپیمایی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، انزجار خود را از سیاست‌های استکبار جهانی و عشق و علاقه خود را به وطنشان ایران، نشان دادند.

پیروان ادیان الهی حاضر در این راهپیمایی تاکید کردند که حضور آنها گویای اقتدار نظام و اتحاد و انسجام بین همه مردم ایران است و اگر این یکپارچگی نباشد نمی‌توان در برابر دشمنان از وطن خود و آرمان‌های آن یعنی استقلال و آزادی دفاع کرد.

آنها همچنین تاکید کردند که حضور پیروان ادیان الهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ محکم به تهدیدهای منطقه ای و شائبه هایی است که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی درباره مواجهه با اقلیت های دینی مطرح می کنند، است.

پیروان ادیان الهی با گرامیداشت یاد و نام شهید سردار قاسم سلیمانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بر تداوم راه این سردار شهید و مبارزه حق با باطل تاکید کردند.

پیروان ادیان مختلف از جمله مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و اهل سنت در اصفهان از قرن ها پیش تاکنون با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را سپری کرده اند.

این استان دارای حدود هفت هزار نفر مسیحی، ۲ هزار نفر کلیمی، حدود ۱۵۰ نفر زرتشتی و حدود ۱۸۰ هزار تبعه خارجی از کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان ( بیشتر آنها اهل سنت می باشند) است.

۹۴ شهید، ۳۴۶ جانباز و ۱۰ آزاده مسیحی، ۱۱ شهید، ۴۰۷ جانباز و ۲ آزاده کلیمی، ۴۲ شهید، ۲۴۴ جانباز و یک آزاده زرتشتی و ۷۴ شهید مفقود الاثر، ۳۵ آزاده و ۱۰۵ جانباز ارمنی در دوران دفاع مقدس در کشور داریم.

از ۱۱ شهید اقلیت دینی در اصفهان، پنج نفر ارمنی هستند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.