خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دونالد ترامپ؛ مدعی قهرمان آزادی مذهبی در ایالت متحده

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از religionnews، دونالد ترامپ در  سخنرانی سالیانه خود که به سخنرانی «نطق وحدت» مشهور است در مورد آزادی مذهبی گفت: «در آمریکا، کسی را بخاطر عبادت مجازات نمی کنیم. صلیب ها را نمی شکنیم. نمادهای ایمان را ممنوع نمی کنیم. ما واعظان و کشیش ها را مسخره نمی کنیم. در آمریکا، ما ایمان را گرامی می داریم و خواسته های خود را در پیشگاه خداوند بیان می کنیم».

در حالی که ترامپ خود را  «قهرمان آزادی مذهبی» معرفی کرد، هیچ اشاره ای به آمارهای موجود در مورد یهودی ستیزی و  اسلام هراسی در  آمریکا نداشت.

واقعیت این است که در کشور آمریکا، تنها از برخی افراد محافظت می شود و فقط برخی مستحق آزادی مذهبی هستند، فقط برخی از آنها سزاوار هستند که  آداب و رسوم دینی خود را به جا آورند. بارها و بارها مشاهده شده است که در این کشور از اسلام به عنوان یک دین حمایت نمی شود. در عوض با آن به عنوان یک ایدئولوژیی سیاسیِ خطرناک و کشنده برخورد می شود.

از سال  ۲۰۱۰  لوایح قانون ضد شریعت اسلامی در ایالات متحده آمریکا تصویب شده است. اما هیچ قانونی علیه سلطه‌گرایی مسیحی صادر نشده است، حرکتی که حاکمیت تئوریک مسیحیان جامعه را تأیید می کند و از دولتی حمایت می کند که مبتنی بر تفسیر افراطی گرایانه از کتاب مقدس مسیحی است. در حقیقت  آن دیدگاه های مذهبی که توسط برخی از مشاوران اصلی سیاستگذاری رئیس جمهور آمریکا تایید می شود، به روش های نگران کننده ای وارد سیاست های عمومی ایالات متحده شده اند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود از پیروزی در جنگ علیه «افراط گرایی رادیکال اسلامی» در خارج از کشور صحبت کرد، در حالی که افراط گرایی رادیکال را که اقلیت های مذهبی آمریکایی را هدف قرار داده است، نادیده گرفت.

ترامپ در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «ایالات متحده آمریکا باید پناهگاه آمریکایی های متعهد به قانون باشد – نه بیگانگان جنایتکار!» ترامپ برای اینکه توجه را از تهدیدهای واقعی برای دموکراسی منحرف کند، رهبران انسان‌های بیگناه را “بیگانگان جنایتکار” می نامد و با آنها به عنوان دشمن ملت رفتار می کند، حتی اگر آنها کاری نکرده باشند و هدفشان فقط گریز از خشونت و محافظت از خود و خانواده شان باشد.

مترجم: عماد محصل یزدی

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.