خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماز اول وقت دست‌اندرکاران انتخابات در کنیسه یهودیان شیراز؛ نمادی از وحدت

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، پیروان ادیان الهی شامل کلیمیان،‌ زرتشتیان و ارامنه شیراز همگام با دیگر اقشار ملت ایران جمعه دوم اسفندماه پای صندوق‌های رای رفتند تا نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

در این میان،‌حضور نمایندگان فرمانداری شیراز که برای نظارت بر انتخابات در حوزه کلیمیان در کنیسۀ کلیمیان شیراز حضور یافته بودند، ظهر هنگام، نماز ظهر و عصر خود را در کنیسه اقامه کردند.

این رویداد که با تاکید بر پیوند وحدت ملی و هویت ایرانی آمیخته است، تصویری منحصر به فرد را خلق کرد.

نماینده کلیمیان
نماینده کلیمیان

پیامی وحدت‌بخش از تصویری ناب

دبیر انجمن کلیمیان شیراز در گفت و گو با ایرنا این رویداد را حاوی پیامی وحدت‌بخش دانست و آن را تصویری ناب خواند که حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

امیر دوستان عنوان کرد: روند رای‌گیری از لحاظ شکلی و اجرایی مطابق قوانین جاری کشور در حال انجام است و هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات نیز در دو حوزه در نظر گرفته شده برای کلیمیان حضور دارند.

‌تعداد واجدان شرایط رای‌گیری جامعه کلیمیان استان فارس حدود یک هزار نفر است. کلیمیان ایران در انتخابات مجلس یازدهم از بین دو نامزد، یکی از آن‌ها به عنوان نماینده کلیمیان برمی‌گزینند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.