خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازتاب خدمات مسلمانان به هند در کتاب بازیگر و کارگردان معروف هندی

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از داییجی ورلد، سانجی خان، بازیگر و کارگردان هندی، قرار است که دومین کتاب خود را با عنوان «السلام علیکم وطن»(Assalamualaikum Watan) به بازار عرضه کند. این کتاب به بررسی نقش مسلمانان در شکل دادن به میراث هند می‌پردازد.

سانجی خان که بازی در نقش «تیپو سلطان»، از پادشاهان مسلمان هند را در کارنامه خود دارد، در سراسر این کتاب که ۱۰ فصل دارد، تأکید می‌کند که او خود را ابتدا یک هندی و سپس یک مؤمن هندو می‌داند. به گفته خان، اصطلاح اقلیت باید حذف شود زیرا معنایی تحقیرآمیز دارد.

او در این کتاب پیشنهاد می‌کند که دولت هند ابتکار عمل برای توجه یکسان به همه هندی‌ها را آغاز کند و در صورت نیاز پیشوند هندی را به نام جوامع مختلف دینی اضافه کند. برای مثال هندی مسلمان، هندی هندو و هندی مسیحی به همه شهروندان، قبل از هر چیز دیگری، احساس هندی بودن می‌دهد.

خان گفت: هدف این کتاب نه تنها القای این باور است که مسلمانان هندی ذهنیت مهاجر بودن خود را از بین ببرند، بلکه یک راه حل بسیار ملموس، صریح و منطقی برای مسلمانان هند نیز ارائه کرده تا بار دیگر به دوران اوج خدمات و تأثیرگذاری خود در هند بازگردند.

این بازیگر هندی افزود: مسلمانان هندوستان در گذشته بارها، در حالی که تاریخ غنی این کشور شکل می‌دادند، تأثیری شگرف از خود بر جای گذاشتند و کتاب «السلام علیکم وطن» تلاشی فروتنانه برای احیای دوباره این روحیه مسلمانان هند است.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.