خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اولیای الهی در سیره اخلاقی خود برای مریدان دیگر ادیان احترام قائل بودند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، صالحی در مدرسه علمیه خواهران حضرت ثامن الائمه(ع) طی سخنانی اظهار کرد: دانش مفید باید مشکلات جامعه را برطرف کند.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز در جامعه ما آمار طلاق بالا است که بیشترین خسارت آن بر زنان تحمیل می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان مراکز علمی باید شیوه برطرف کردن این مشکلات را بررسی کرده و برای آن اقداماتی داشته باشند.

صالحی با اشاره به اهمیت مطالعه درباره ادیان در حوزه‌های علمیه، گفت: مطالعه در زمینه ادیان الهی اهمیت زیادی دارد که از سال ۶۷ در دانشگاه‌ها آغاز شده و در سال ۸۴ نیز دانشگاه مخصوص آن در قم آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه اگر بین ادیان و مذاهب مختلف اختلافاتی وجود دارد به دلیل برخی سوء‌تفاهم‌ها و نبود شناخت درباره آنها است، اضافه کرد: بیشتر جنگ و کشتارها در تاریخ ادیان ناشی از همین عدم شناخت نسبت به سایر ادیان الهی است.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، افزود: کشته شدن یک سوم مردم اروپا در قرن ۱۷ ناشی از همین جنگ‌ فرقه‌ای و صلیبی بود، در تاریخ کم مشاهده شده که بین ادیان صلح و هم‌زیستی ایجاده شده باشد، اما امروز به نظر می‌رسد این اختلافات و جنگ‌ها کاهش یافته است.

صالحی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، بیان کرد: خداوند خطاب به مسلمانان می‌فرماید شما به بت کافران توهین نکنید که آنها هم به خدای شما توهین نکنند، اولیاء الهی در سیره اخلاقی خود برای مریدان سایر ادیان احترام قائل بودند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی به رفع اختلاف بین ادیان توجه خاص داشتند، گفت: مرحوم شیخ عبدالکریم حائری بسیار دوست داشتند که فضای مطالعات ادیان در حوزه‌های علمیه فراهم شود که با شناخت سایر ادیان برخی سوء‌تفاهم‌ها و اختلافات برطرف شود.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل سیاسی و جهانی گفتگوی بین ادیان اهمیت زیادی دارد برای رسیدن به این هدف باید شناخت بین ادیان وجود داشته باشد.

پایان پیام / ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.