خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر؟ کاسبان کرونا چه کسانی هستند؟

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، این روزها بازار شایعات داغ شده و هر کس که نفاق و کینه‌ای از دین، حوزه، روحانیت و نظام به دل دارد، تلاش می کند با پخش شایعاتی بی‌اساس و پوچ، مردم را نسبت به دین و روحانیت بدبین کنند.

رسانه های معاند به سرمداری بی‌بی‌سی و ایران‌اینترنشنال، از طریق شبکه نفوذ و حلقه‌های داخلی خود در کشور سعی دارند با ایجاد فضای نا امن فکری، علاوه بر ایجاد ترس و دلهره میان مردم، عامل انتشار کرونا را به روحانیت ربط دهند!

اما در خوزستان این بازار شایعات داغ تر شده است! همین چند روز پیش بود که برخی کانال‌های تلگرامی از حضور اساتید قم در شهرستان ایذه، به دعوت حوزه خبردادند که با پیگیری خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این خبر سریعا توسط مدیر مدرسه علمیه شهرستان ایذه تکذیب و مشخص شد که آن مدرسه علمیه از چند روز قبل تعطیل بوده است.

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟

جدیدا نیز شایعاتی مبنی بر حضور «۵۰ آخوند به همراه خانواده» در هتل بعثت شهرک ممکو ماهشهر منتشر شده! شایعه ای که دست به دست در فضای مجازی می‌چرخد و دستمایه ای برای تخریب روحانیت و دین شده است. البته در این شایعه مطرح شده که مردم نیز مقابل فرمانداری دست به تجمع زده‌اند!!!

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟

تصاویری هم از حضور طلاب و روحانیون در شهرک ممکو ماهشهر منتشر شده که ادعا کرده اند این تصاویر مربوط به حضور قمی ها در این شهرستان است!!!

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟ کاسبان کرونا چه کسانی هستند؟
اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟ کاسبان کرونا چه کسانی هستند؟

اما اصل ماجرا چیست؟ آیا واقعا طلاب یا روحانیونی از قم به ماهشهر آمده اند!؟

برای پاسخ به این سؤال، به سراغ حجت الاسلام غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر رفتیم تا از کم و کیف ماجرا با خبر شویم.

وی در ابتدا اعلام کرد که بنده هم چنین شایعاتی را شنیده ام و متأسفانه در سطح شهرستان هم این خبر دست به دست می چرخد!

از او صحت و سقم ماجرا را پرسیدیم که در جواب گفت: مطلقا چنین اخباری صحت ندارد.

حجت الاسلام غبیشاوی تصریح کرد: هیچ روحانی از قم به بندرماهشهر سفر نکرده و این موضوع اساسأ کذب است.

شایعه از اصل دروغ است

برای پیگیری بیشتر ماجرا به سراغ حجت الاسلام خوشبین، مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر رفتیم که در مورد باقی شایعات هم کسب اطلاع کنیم.

او نیز با تکذیب این خبر گفت: این شایعه از اصل دروغ است و بنده همین یک ساعت پیش با اداره اطلاعات راجع به این قضیه صحبت می کردم که با عوامل انتشار دهنده این شایعه برخورد قانونی کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه شایعه مذکور دست به دست چرخیده و در حال انتشار است.

حجت الاسلام خوشبین با تأکید بر اینکه هیچ تجمعی در این خصوص، مقابل فرمانداری صورت نگرفته، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ تجمعی صورت نگرفته است، غیر از آن که عده ای در فضای مجازی مدام در حال پخش این شایعه هستند.

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ماهشهر، پیرامون شایعه حضور طلاب قم در شهرک ممکو هم توصیح داد: هفته گذشته یک نمایشگاه کتابی در ممکو برگزار شد که طلاب و روحانیون شهر چمران، همچون سایر علاقمندان، از این نمایشگاه دیدن کردند، اما یک سری انسان مغرض با انتشار تصاویر آنها، بیان کردند که طلاب قم به ماهشهر سفر کرده و در شهرک ممکو نیز مستقر شده اند! در حالی که آنها طلاب شهر چمران هستند.

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟

اصل ماجرای حضور ۵۰ آخوند قمی در ماهشهر!؟

سخن پایانی:

آنچه در این میان مشهود و عیان است، رذالت و خباثت کاسبانی است که در هر شرایط و موقعیتی می خواهند جامعه را نا امید و نگاه مردم را نسبت به دین و روحانیت بدبین کنند! قطعا خطر این کاسبان ویروس، از خود کرونا بدتر بوده و پیش از هرچیزی باید مردم را از این نوع ویروس واکسینه کرد و نجات داد.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.