خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قدیمی ترین شمشیر جهان در موزه ارامنه ونیز

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز) به نقل از دیلی میل، شمشیری که در موزه ارامنه ونیز، متعلق به جامعه ارامنه کاتولیک واقع در جزیره سن لازارو در ونیز ایتالیا، نگهداری می‌شود دارای قدمتی پنج هزار ساله است.

به گفته این منبع خبری، شمشیر یاد شده که از ارمنستان غربی (شرق ترکیه فعلی) به این موزه منتقل شده، سه هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است.

قدمت این شمشیر توسط «ویکتوریا دالارملینا»، دانشجوی دوره دکترا از دانشگاه «کا فوسکار» کشف شد. وی بر این که این شمشیر متعلق به قرون وسطی باشد شک برده و تاکید نمود با توجه به شکل و نقوش آن باید جز آثار بسیار قدیمی‌تری باشد که وی پیش از این با آن‌ها در تحقیقاتش رو به رو شده است.

طبق توضیحات ذکر شده در موزه، تصور می‌شود این شمشیر در نیمه دوم قرن نوزدهم از طرابوزان به ونیز آورده شده باشد. در نامه‌ای که به زبان ارمنی همراه با این شمشیر به «کشیش غیوند آلیشان»، روحانی، نویسنده و شاعر بنام ارمنی که در سال ۱۹۱۵ دار فانی را وداع گفت، اهدا شده در این باره توضیح داده شده است.

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.