خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابعاد تکان‌دهنده جنایات وحشیانه هندوها علیه مسلمانان در هند

به گزارش ردنا (ادریان نیوز)، سفر رئیس‌جمهور آمریکا، به هند، آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را دوباره شعله‌ور کرد. در پی یورش خشونت‌بار هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند. این هندوها متعصب که به «هندوتوا» مشهوراند و به نوعی حمایت ضمنی دولت را برای خود حس می‌کنند، هرچه خواستند در حدود سه روز بر سر مسلمانان آوردند.

به گزارش «هندوستان تایمز»، آمار کشته‌ها تا کنون به حدود ۵۰ تن رسیده است و افزون بر این گزارش‌های میدانی از زخمی شدن حداقل ۳۰۰ مسلمان دیگر در جریان حمله نظامیان هندی خبر می‌دهد. با توجه به نزدیکی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، به آمریکا و رژیم صهیونیستی‌، احتمال اینکه این مسلمان کشی به دستور تل‌آویو صورت گرفته باشد، بسیار زیاد است.

مودی متهم به قتل «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند نیز هست و علاوه‌بر آن، مسلمان‌کشی در ایالت‌های شمال شرقی هند را در پرونده خود دارد. کشتار مسلمانان در «دهلی‌نو » بلافاصله پس از سفر ترامپ به هند صورت گرفته است.

تصاویری که از این روزهای هند در شبکه‌های مجازی منتشر شده و می‌شوند، تکان‌دهنده‌اند و کمکم عمق فاجعه را نمایان می‌کنند، طوری که اگر بگوییم این خشونت‌ها بعد از جنگ بین هندوهای متعصب و مسلمانان در سال ۱۹۸۴ که هرگز فراموش نمی‌شود، خشونت‌های حدوداً سه روزه پس از سفر ترامپ علیه مسلمانان بی‌نظیر بوده است: مسلمان بر زمین افتاده‌ای که با چوب چنان می‌کوبندش که گویی فرش را گردگیری می‌کنند؛ خانواده مسلمانی که از ترس هندوهای افراطی که خانه‌شان را به آتش کشیده‌اند پنهان شده‌ و دست به دعا برداشته‌اند؛ هندوهای افراطی که از گلدسته‌های مسجد آویزان‌اند و مشغول تخریب آن؛ از همه طاقت‌سوزتر صحنه زنده به گور شدن کودک و مادری مسلمان و…

اما موضع ترامپ در قبال این وحشی‌گری‌ها قابل توجه بود. روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پس از پایان سفر دو روزه خود به هند، از محکوم کردن قانون شهروندی جدید هند که بسیار بحث‌برانگیز شده و برای مسلمان تبعیض‌آمیز است، خودداری کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود در دهلی‌نو کاملاً آشفته و مردد به نظر می‌رسید و تلاش می‌کرد پرسش‌های دردسرساز درباره خشونت‌های مذهبی در هند را منحرف کند و پاسخ ندهد، چرا که گویی فروش سلاح‌های مرگ‌بارش به «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، مهم‌تر از محکوم کردن سیاست‌های ضد مسلمانان او حزبش بود.

روزنامه اینترنتی «رای الیوم» پیش رفته و در یادداشتی تأکیده کرده است: «دونالد ترامپ پس از سفر به هند و ایراد سخنرانی مشهور خود در استادیومی با حضور چند هزار هندی که در آن بر ضرورت مقابله با به اصطلاح «تروریسم اسلامی» تاکید و هندوها را برای جدا کردن مسلمانان (از جامعه هند) تشویق کرد و فتنه‌ای در هند به راه‌انداخت که روزگاری خاموش بود، او به قومیت هندو اجازه داد آزاد باشند و هر کاری می‌خواهند علیه مسلمانان از آتش‌سوزی، ضرب و جرح، کشتار و تخریب مساجد انجام دهند.

بیزاری از مسلمانان باعث تقویت روحیه دشمنی بین مردم یک کشور می‌شود و کشور را وارد فتنه‌های داخلی، جنگ بین ادیان و تمدن‌ها می‌کند.»

روزنامه انگلیسی «گاردی» فجایع اخیر هند را چنین تصویر می‌کند که در این درگیرها در شمال شرق دهلی‌نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرارداده‌اند.

فروشگاه‌ها و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند. «گاردین» همچنین می‌افزاید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.

این روزنامه همچنین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین‌آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

علیرغم گذشت یک هفته از این حمله وحشیانه هنوز هم روند کشف جنازه‌های مسلمانان ادامه دارد. به گزارش «ملت تایمز»، جنازه سه مسلمان دیگر از گنداب‌ها و فاضلاب‌های اطراف دهلی‌نو کشف شد.

منابع محلی در این خصوص اعلام کرده‌اند: جنازه‌ها پیش از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و هندوهای افراط گرا آنها را پس از مرگ به چاله‌های متعفن‌انداخته‌اند. از سوی دیگر عملیات جست‌وجو برای یافتن جنازه‌های بیشتر همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

گزارش شده است که هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپایی مانند بروکسل، هلسینکی، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن و حتی در برخی شهرهای آمریکا چون بوستون و نیویورک در اعتراض به این خشونت‌ها عموماً در مقابل سفارت‌های هند در این کشورها تجمع اعتراضی برپا کردند وخواستار توقف خشونت‌ها و محاکمه عوامل آن شدند. البته با توجه به حزب هندو و شدیداً متعصب «بی.جی.پی» که در هند حاکم است، این خواسته‌ها محقق شود.

چنان‌که «امیت شاه» وزیر کشور هند ضمن دفاع از اقدام نظامیان این کشور تأکید کرده: «ما مسیر آمریکا و اسرائیل را ادامه خواهیم داد.» البته این هندوهای تندرو که به «هندوتوا» شناخته می‌شوند باید متوجه باشند که گاهی راهی را که باز می‌کنند پایانش به جایی می‌رسد که مطلوبشان نیست، نمی‌شود کینه کاشت و ثبات و پیشرفت درو کرد.

پرسش این است که آیا این سیاستمداران میراث‌داران «مهاتما گاندی»، رهبر مبارزان استقلال هند از استعمار، هستند؟ که در روزگار مبارزاتش گفته بود «عدم خشونت، بزرگترین قدرت بشریت و قوی‌تر از هر سلاح کشتار جمعی ساخت انسان است.»

پایان پیام/ص

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.