خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهدید علیه مسلمانان هند دیگر یک مسئله داخلی نیست/ جهان واکنش نشان دهد

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، رویدادهای اخیر در هند باعث افزایش نگرانی ها در سراسر جهان شده است ، زیرا اوضاع خشونت علیه ۲۰۰ میلیون اقلیت مسلمان این کشور توسط هندوهای مسلح به شمشیر و اسلحه افزایش یافته است.

این وضعیت تا حدی نگران کننده شده است که سازمان همکاری اسلامی ، بزرگترین سازمان جهان اسلام که مقر آن در جده است و تا کنون در مورد وضعیت مسلمانان در هند سکوت کرده بود بیانیه ای کاملا بی پرده در این زمینه صادر کرد.

سازمان همکاری اسلامی در محکومیت وقایع فجیع در دهلی نو که منجر به کشته شدن ده ها غیرنظامی مسلمان بی گناه و نامگذاری این وقایع به نام شوری های «ضد مسلمانان» شد ،اعلام کرد : خشونت های اخیر و هشدار دهنده علیه مسلمانان در هند که  منجر به کشته شدن  و صدمه دیدن  مردم بی گناه ،آتش سوزی و خرابکاری در مساجد و املاک مسلمانان شد ،غیر قابل توجیه و به شدت محکوم است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از حزب حاکم بر هند به رهبری «نارندرا مودی» ،نخست وزیر هند خواست تا عاملان خشونت علیه مسلمان را به پای میز محاکمه بکشاند و امنیت همه شهروندان مسلمان و اماکن مقدس اسلامی را در سراسر کشور تضمین کند.

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز بلافاصله پس از سازمان همکاری اسلامی ،لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند و افزایش خشونت علیه این گروه اقلیت را محکوم کرد.

این سازمان های بین المللی خواستار توقف هر چه سریع تر خشونت ها علیه مسلمانان در هند شدند.

گالف نیوز با ارائه این گزارش نوشت که تهدید علیه مسلمانان هند دیگر یک مسئله داخلی نیست بلکه تبدیل به یک مسئله جهانی و بین المللی شده است و جهان باید نسبت به آن واکنش نشان دهد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.